گوگل ادوردز (Google AdWords) چیست

loading...

گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان یک سرویس آنلاین تبلیغاتی به نام گوگل ادوردز (Google AdWords) را در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است.

این تبلیغات ممکن است در بالا یا پایین نتایج ارگانیک نمایش داده شود.

در این روش تبلیغ دهنده عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادوردز وارد می‌کند تا تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده شود. در واقع شما با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، مشتری‌های هدف‌تان را شناسایی کرده و تبلیغ خود را فقط به آن‌ها نمایش می‌دهید.

همچنین گوگل می تواند با تحلیل رفتار کاربران هنگام مشاهده تبلیغات شما، نیاز و خواست واقعی آنها را شناسایی کند.

در کنار تبلیغات گوگل معمولا یکی از کلمات Ad یا Sponsored Links نمایش داده می شود تا کاربران بدانند که این لینک ها نتایج گوگل نیستند و صرفا جنبه تبلیغاتی دارند.

اساس کار گوگل ادوردز چیست؟

قبل از اینکه بخواهید تبلیغ در گوگل ادوردز را آغاز کنید باید اکانت خود را بسازید . ایجاد اکانت گوگل ادوردز رایگان است . برای ساخت آن می‌توانید از اکانت گوگل خود استفاده کنید و یا یک اکانت جدید و مختص به گوگل ادوردز بسازید، سپس باید یک سری اطلاعات اولیه مثل موقعیت مکانی و منطقه زمانی را مشخص کنید.

شما به ازای نمایش تبلیغات‌تان در نتایج گوگل هزینه ای پرداخت نمی‌کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربری بر روی تبلیغات شما کلیک کند. به این هزینه در تبلیغات PPC یا (Pay Per Click هزینه به ازای کلیک) Bid (بید) گفته می شود. شما می‌توانید با استفاده از تاکتیک هایی مثل برنامه ریزی آگهی، هدف قرار دادن جغرافیایی و هدف قرار دادن دستگاه، کنترل دقیق بر نحوه صرفه جویی در بودجه AdWords خود داشته باشید .

هزینه پیشنهادی برای هر کلیک بر روی تبلیغات شما از طرف تبلیغ کننده تعیین می‌شود. واضح است که هر چه پرداخت به ازای کلیک (PPC) بالاتر باشد شانس نمایش آگهی و تبلیغات شما در صفحه نتایج جست‌وجو بیشتر است.

این تبلیغ شما زمانی برای کاربری نمایش داده می‌شود که کاربر کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغات شما را جستجو کند و تبلیغات شما شرایط لازم برای نمایش را کسب کند، و اگر این کاربر با کلیک بر روی لینک تبلیغاتی ، وارد سایت شما شود در این صورت هزینه ای بابت کلیک صورت گرفته از اعتبار شما در گوگل ادوردز کم می‌شود.

علاوه بر این ، گوگل برای رتبه دهی به تبلیغات شما از گزینه ای به نام امتیاز کیفیت (Quality Score) نیز استفاده می نماید. کوالیتی اسکور معیاری است از میزان ارتباط تبلیغات با آنچه مشتری به دنبالش است و آنچه در وب‌سایتی که تبلیغ به آن هدایت می‌شود. که هر چه ارتباط‌ها بیشتر باشد این کیفیت بالاتر خواهد بود. امتیاز کیفیت (Quality Score) در مزایده گوگل ادوردز اهمیت زیادی دارد و افرادی که امتیاز کیفیت بالایی دارند می‌توانند با پیشنهاد هزینه کمتر برای هر کلیک رتبه بالاتری کسب کنند.

گوگل نمی خواهد تبلیغی بی کیفیت را به مخاطبان خود نشان دهد حتی اگر آن تبلیغ بالاترین پیشنهاد قیمتی را داده باشد. گوگل میزان تناسب و سودمندی آگهی را برای کاربران و عبارت جست‌وجو استفاده‌شده توسط آن‌ها در نظر می‌گیرد. این‌که چقدر در گذشته روی آگهی شما کلیک شده است یا به عبارتی نسبت تعداد کلیک به دفعات نمایش آگهی (CTR) نیز بررسی می‌شود. به‌علاوه میزان تناسب صفحه فرود نیز در امتیاز کیفی گوگل ادوردز اثر دارد.

مزایای گوگل ادوردز چیست؟

قطعا بین بازدید کنندگانی که سایت را از طریق نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند با بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده اند رفتار متفاوتی وجود خواهد داشت. چون ترافیکی که از طریق سئو به دست آمده باشد مربوط به بازدید کنندگانی است که اغلب به دنبال اطلاعات هستند.  در حالی که بازدید کنندگانی که از طریق تبلیغات پولی وارد سایت می‌شوند، به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند. بنابراین شما به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق ادوردز وارد سایت شده اند نه بازدید کنندگانی که از طریق نتایج طبیعی وارد سایت می‌شوند. گوگل ادوردز آن‌قدر خوب کار می‌کند که بر اساس تحقیق انجام شده حدود ۴۰% کاربران از تبلیغات بودن آگهی‌ها در گوگل ادوردز بی‌اطلاع‌اند.

نکته مهم در گوگل ادوردز آن است که بسیار سریعتر از سئو و راه کارهای مربوط به آن عمل می کند و نتایج عملی تر و قابل کنترل تری در پی دارد.

همچنین هزینه تبلیغات تنها به ازای کلیک روی تبلیغات شما از هزینه شما کسر می گردد.

باعث قرار گیری سایت شما در صفحه اول گوگل در کوتاهترین زمان و بدون صرف وقت و هزینه بر روی سئوی سایت می‌شود.

سقف هزینه روزانه در این سرویس قابل کنترل می باشد.

باعث قرار گرفتن وب سایت شما در رتبه اول جستجوهای گوگل در کوتاهترین زمان و با کمترین و ارزان ترین هزینه می‌شود.

امکان تعیین کشوری که تبلیغات در آنها نمایش داده شود.

امکان تعیین زبانهایی که تبلیغات برای آنها نمایش داده شود.

امکان تعیین ساعاتی که تبلیغات نمایش داده شوند.

امکان نمایش آگهی از همان زمانی که آگهی ساخته شود.

نقش کلمات کلیدی (Keywords) در ادوردز چیست؟

اشتباه درانتخاب کلمات یا عبارات کلیدی می‌تواند صدها یا حتی میلیون‌ها تومان به شما ضرر بزند. چون تبلیغات بر اساس این کلمات در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می‌شود. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی مناسب به طرز قابل توجهی در میزان سودآوری کمپین ادوردز شما تاثیرگذار است.

مفاهیم پایه در رابطه با سیستم تبلیغات در گوگل در این مقاله برای شما بیان شد. گفتیم که یکی از بهترین راه‌های جذب ترافیک برای یک کسب و کار اینترنتی و درنتیجه افزایش فروش ، استفاده از این ابرار یعنی گوگل ادوردز می‌باشد. اگر شما هم خواهان این هستید که بر روی بازاریابی دیجیتال در کسب و کار خود سرمایه‌گذاری کنید پیشنهاد می‌کنم گوگل ادوردز را  در برنامه خود حتما قرار دهید. تیم حرفه‌ای تلاش نت به شما کمک می‌کنند تا تبلیغات خود را در گوگل شروع کنید و خدمات و محصولات‌تان را به قشر گسترده‌ای از مخاطبان خود معرفی کنید.

 

برگرفته از تلاش نت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *