مقایسه ادوردز و سئو

loading...

گوگل ادوردز یا همان Google Adwords یک پلتفرم تبلیغاتی است که مالک آن همانطور که از اسمش مشخص است شرکت گوگل می باشد.صاحبان کسب و کار و مبلغان می توانند از این پلتفرم تبلیغاتی و بازاریابی برای داشتن جایگاه در صفحه نتایج جستجوی گوگل استفاده کنند.

بطور مثال اگر سایت تلاش نت بر اساس کلمه کلیدی “هاست ارزان” ادورز خریداری کند، گوگل این سایت را در جستجوهایی که در آن این کلمه کلیدی به کار رفته نمایش خواهد داد.

سئو یا همان SEO که مخفف شده عبارت Search Engine Optimization می باشد در واقع اجرا و بکارگیری تمرینات و دستورالعمل هایی می باشد که باعث افزایش کمی و کیفی ترافیک سایت در نتایج طبیعی و ارگانیک موتورهای جستجو می شود.

مزایای گوگل ادوردز و سئو

به صورت خلاصه مزایای ادرودز عبارتند از:

  • به سرعت راه اندازی می شود
  • هدف گذاری کلمات کلیدی و مخاطب هدف در آن ساده تر است
  • بازدهی مناسبی دارد
  • محدودیت کلمات کلیدی ندارید

مهمترین مزایای سئو عبارتند از:

  • تعداد کلیک کاربران بر روی نتایج ارگانیک بیشتر است
  • بابت کلیک هزینه نمی پردازید و بر روی کلمات پرجستجو بسیار مقرون به صرفه است
  • به اعتبار سایت و برندسازی کمک زیادی می کند

 

ادوردز بهتر است یا سئو؟

ادوردز تبلیغات شما را بالاتر از هر نتیجه ای و در صفحه ی اول نتایج گوگل نشان خواهد داد. این نتیجه با سئو نیز امکان پذیر است اما نیاز به صرف زمان و انرژی بالایی دارد. ادوردز و سئو رقیب هم نیستند. آن‌ها دو ابزار قدرتمند و به نوعی انبار مهمات دیجیتال مارکتینگ هستند و برای دریافت ترافیک بیشتر و نتایج بهتر از آن‌ها استفاده می‌شود و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که با شناسایی دقیق آن‌ها می‌توانید استفاده‌ای بهینه و حداکثری از آن داشته باشید.

استفاده از هر دو سیستم می تواند شما رو به اهداف مارکتینگ نزدیک کند، استفاده از گوگل ادوردز در اول کار برای برندینگ، جذب مخاطب و اهداف که زمان در آن مهم است، و سپس فعالیت برروی سئو برای تداوم اهداف و البته برای بهینه کردن کمپین های گوگل ادوردز.

بهترین تصمیم و مناسب ترین تکنیک استفاده همزمان از هر دو مورد به منظور قدرتمندتر شدن برند و بیشتر دیده شدن توسط کاربران اینترنت می باشد.حتی اگر رتبه طبیعی وبسایت شما در رتبه های بالا و خوب قرار داشته باشد اما باید برای اینکه دیگر کاربران هم بتوانند سایت شما را در رتبه های اول ببینند و برند شما به طیف بیشتری از مردم معرفی شود از Adwords استفاده کرد.

 

برگرفته از تلاش نت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *