آموزش بهینه سازی تصاویر سایت

loading...

هر مطلبی که در سایت شما منتشر میشود، به غیر از متن (که بسیار با اهمیت است) دارای تصویر هم هست. اگر شما از دسته وبمسترانی هستید که تصویر نمیزارید حتما این کار را بکنید، چون عکس از مسائلیه که هم مخاطب را به خواندن مطلب تشویق میکنه و هم اینکه فهم مطلب را ساده تر میکنه. حالا وقتی تصویری تو سایتتون میزارید باید اون را برای موتورهای جستجو و بخصوص جناب گوگل بهینه سازی کنید! شاید بشه دومین قسمت پر طرفدار گوگل را قسمت سرچ تصاویر اون دونست. پس سئو تصاویر شاید یکی از مهمترین قسمتهای سئو باشه. اگر بخواهیم یک تصویر را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنیم، باید به موارد زیر توجه نمود:

۱. وقتی تصاویر در گوگل جستجو میشن اسم اونها ارزش بالایی داره و مورد توجه قرار میگیره. یعنی اولین کاری که باید در بهینه سازی تصاویر انجام داد انتخاب نام مناسب است. سعی کنید نام تصویر کاملا مرتبط، مختصر و مفید باشه. مثلا اسم image چیز افتضاحیه!

۲. دومین مورد هم استفاده از تگ alt برای تصاویر است. کار این تگ به این صورته که زمانیکه به هر دلیل تصویر در سایت شما نمایش داده نشود، این متن به جای اون نمایش داده خواهد شد. خود این تگ کمک بسیاری به سایت شما میکنه که اگر در آپلود سنتر و یا سایتتون مشکلی پیش اومد و عکس نشان داده نشد، در عوض متن مربوطه توسط گوگل مورد جستجو قرار بگیره! این رو هم بگم که این تگ alt مهمتر از نام تصویر هست و میشه گفت بصورت اساسی تصویر را برای گوگل بهینه سازی میکند. در ضمن زمانیکه تصویر شما لینک دار باشه، یعنی کاربر را به آدرسی لینک کنه، این تگ alt غوغا میکنه و مانند یک لینک متنی عمل میکنه و در جستجو در موتورهای جستجو به تصویر شما امتیاز میده. فقط این را مثل سایر دفعات بازم اضافه میکنم که کلمات نامربوط و توضیحات بیهوده را به هیچ عنوان به کار نبرید، به هیچ وجه…

آموزش بهینه سازی تصاویر سایت

۳. مورد سوم هم که این روزها فوق العاده برای موتورهای جستجو حائز اهمیت هست، حجم تصویر هست که به صورت کاملا مستقیم بر روی سرعت بارگذاری سایت شما تاثیر میزاره. یعنی شما باید سعی کنید تصویر را با کمترین حجم ممکن در قسمت های مختلف سایت استفاده کنید. برای این کار هم میتوان از نرم افزار فتوشاپ و یا نرم افزارها و افزونه های مخصوص در این زمینه در پلتفرم های مختلف استفاده نمود.

آموزش بهینه سازی تصاویر سایت

۴. قرار دادن عکس در ابعاد مورد استفاده سایت و قالب هم اهمیت بسیار زیادی داره. یعنی اینکه اگر بصورت مثال در قالب شما اندازه نمایش تصاویر به اندازه ۴۰۰ در ۳۰۰ وجود دارد، می بایست یک تصویر با همین ابعاد در نوشته قرار داده شود.

 

اگر به دنبال مطالب تکمیلی در جهت سئو تصاویر هستید، بهتره نگاهی به مطالب زیر هم بندازید:

۱. افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس

۲. آموزش تصویری تنظیمات افزونه سئو تصاویر وردپرس

۳. استفاده بیشتر از عکس در سایت

۴. آموزش رتبه گرفتن در نتایج جستجوی عکس گوگل

۵. حل مشکل متن جایگزین عکس های گراواتار در وردپرس

۶. بهینه سازی تصاویر وردپرس با افزونه WP Smush it

۷. سئو تصاویر و سرعت بارگذاری صفحه

۵/۵ ( ۲ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *