افزودن قابلیت پرینت مطلب به سایت

loading...

دلیل های زیادی وجود داره که شما را مجبور کنه که قابلیت پرینت گرفتن از مطالب را به سایتتون اضافه کنید. مثلا زمانیکه تو سایت شما یک دستور پخت غذا وجود داره، توقع که ندارید کاربر صفحه مانیتور یا در بهترین حالت تبلت را ببره پای گاز؟ برای کاربر راحت تر اینکه وقتی یه همچین دستور غذایی را میبینه و خوشش میاد بتونه اون را روی یک برگ پرینت کنه و با خودش تو آشپزخونه ببره.

دلیل دیگه ای هم که جود داره اینکه بعضی از کاربران بیشتر ترجیح میدن که یک متن و یا مقاله را از روی کاغذ مطالعه کنند تا از روی صفحه دیجیتال. خیلی از کاربران هم چشمشون نسبت به صفحه دیجیتال حساسه و خوب همه هم که امکان خرید kindle را ندارن. پس مجبورن از کاغذ استفاده کنند.

اصلا یکی پیدا میشه که دلش میخواد مطلب شما را پرینت کنه و بعدا تو یه وقت کافی بشینه بخونه. آیا نباید این امکان را بهش بدید؟

بار ها و بارها هم ما گفتیم و هم گوگل (نمیدونم کدوم اول گفتیم!) که سعی کنید سایتتون را برای کاربر بهینه کنید و نه فقط برای موتورهای جستجو. این مورد هم یکی از موارد بهینه سازی سایت برای کاربران هست. البته مواردی نظیر تبدیل صفحه به pdf  و یا ایمیل صفحه به دوستان هم موارد خوبی هستند که میتونه سایتتون را برای کاربر بهینه تر کنه.

افزودن قابلیت پرینت مطلب به سایت

حالا که اهمیت این موضوع را متوجه شدید باید بریم سراغ اینکه این قابلیت را چطور به سایتتون اضافه کنید:

اول از همه توجه کنید که منظور از افزودن قابلیت پرینت مطلب، فقط قرار دادن دکمه پرینت صفحه نیست. موضوع بر میگرده به استایل صفحه پرینت. شما توقع ندارید که کاربر سایت شما را عینا با هدر و تمام عکس ها و و تمام رنگ های به کار رفته تو قالب پرینت بگیره؟!

نه اصلا اینطور نیست. شما باید صفحه ساده و خوانایی در اختیار کاربر قرار بدید که وقتی اون را پرینت میگیره، براش مثل فرمت یک مقاله دانشگاهی قابل خوندن باشه. بتونه سر تیترها را از سایر قسمت ها تشخیص بده و …

هدف اصلیتون را بزارید بهینه سازی سایت برای کاربران، نه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو!

حالا برای اینکه سایتتون را برای این مورد آماده کنید ۳ راه داریم:

۱) راه اول که به کار همه نوع سایت و سیستم مدیریت محتوا میاد، به صورت زیر هست:

اول لازمه که یک استایل برای صفحه پرینت تعریف کنیم. اگه خودتون به css آشنایی دارید که میتونید یک صفحه اختصاصی برای خودتون تعریف کنید. اگه هم آشنایی ندارید که میتونید از این استایل آماده استفاده کنید و اون را در هاستتون آپلود کنید. سپس کد فایل استایل را باید به هدر قالبتون اضافه کنید که متوجه بشه شما برای پرینت گرفتن استایل خاصی دارید.

همچنین میتونید برای اینکه کاربر راحت باشه، در قسمتی از صفحه، دکمه پرینت صفحه را قرار بدید. که البته این مورد لزومی نداره چون از دستور Ctrl+P در صفحه هم میتونه کاربر استفاده کنه.

۲) راه دوم استفاده از سایت printfriendly هست که خود اون هم در قسمت ایجاد کد، چند حالت کد آماده داره. اول از همه باید مشخص کنید برای وبلاگ میخواهید، بلاگر، دروپال، وردپرس و … و همچنین اینکه فرمت دکمه به چه صورت باشه. قابلیت تبدیل به pdf هم باشه یا نه و …

این سایت قابلیت دیگه ای هم که داره اینکه تو صفحه اصلیش شما میتونید یک صفحه قابل پرینت از هر سایتی که ممکنه این قابلیت را نداشته باشه بسازید و پرینت بگیرید.

البته این سایت برای وردپرسی ها یک افزونه و برای دروپال هم یک ماژول داره که میتونید از همون سایت اصلی آخرین نسخه را دریافت کنید.

۳) مورد آخر هم مربوط به وردپرسی هاست. وردپرسی ها همونطور که در قسمت قبل هم گفته شد، افزونه های زیادی برای این کار در دسترسشون هست. که در زیر من چند تاشون را براتون معرفی میکنم:

دانلود رایگان افزونه Print Friendly

۵/۵ ( ۱ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *