پایه ساعت اندیکاتور چیست؟

loading...

فنر خارجی قالب و سوپاپ باد قالب در صنعت تزریق پلاستیک جات بیشتر کاربرد دارند. پایه ساعت اندیکاتور نیز نوعی از ساعت های دقیق برای اندازه گیری زمان در آزمایشات مختلف است. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا می شویم.

فنر خارجی قالب

فنر خارجی قالب کاربردی در صنعت قالب سازی دارد . از خاصیت ارتجاعی فنر ها برای اهداف مختلفی استفاده می شود. در ساخت برخی از کالا ها مانند فنر خودرو و قالب سازی، برای جذب نوسان و فشار وارده استفاده می شود و در بعضی از وسایل و صنایع برای وارد کردن فشار روی یک قطعه خاص بکار گرفته می شود. اگر به یک تفنگ بادی نگاه کنید، متوجه می شویدکه در این اسلحه از هیچ گونه باروتی برای حرکت دادن گلوله به سمت جلو استفاده نشده است. نیروی رانشی از طریق فشار هوای محبوس در درون سیلندر اسلحه تأمین می شود که در نهایت باعث میشود تا گلوله ساچمه ای به جلو پرتاب شود.

سوپاپ باد قالب

هدف از شیرهای هوا

هوای اضافی در لوله می تواند باعث کندتر شدن جریان، آسیب به هم زدن لوله، ایجاد تلاطم و افزایش نرخ خوردگی شود. دریچه های هوا اجازه می دهند هوای اضافی از خط لوله خارج شود در حالی که حاوی سیالات خط لوله در داخل خط لوله در حین کار است. آنها همچنین اجازه می دهند هوا از لوله ها در هنگام پر کردن خارج شود. دریچه ها می توانند هوا را در حین تخلیه به لوله ها تزریق کنند و از خلاء جلوگیری کنند که باعث فرو ریختن لوله می شود.

کاربردهای شیر هوا

  • کلیه سیستم های انتقال سیال
  • قابل شرب
  • فاضلاب شهری
  • آب خام
  • آب شور (گیاهان اسمز معکوس)
  • اسیدهای موجود در محلول (معدن).

دریچه های هوا تحت عملیات زیر مفید هستند:

پر کردن لوله

هنگام شروع پر کردن لوله، هوای داخل آن باید به صورت کنترل شده تخلیه شود. این کار با دریچه های هوا در نقاط مرتفع سیستم انجام می شود. قطر مورد نیاز به میزان پر شدن لوله بستگی دارد.

تخلیه لوله

هنگام خالی کردن لوله از آب، هوا باید وارد شود تا از بروز فشارهای منفی که می تواند به لوله آسیب برساند جلوگیری شود. این کار با دریچه های هوا در نقاط مرتفع سیستم انجام می شود. قطر مورد نیاز به قطر شیر تخلیه یا تخلیه و اختلاف ارتفاع بین شیر هوا و شیر تخلیه بستگی دارد.

نفوذ هوا

آب همیشه حاوی هوای محلول است، همانطور که آب از طریق لوله منتقل می شود، به دلیل اثر اصطکاک بر روی دیواره ها، فشار کاهش می یابد. هنگامی که فشار کاهش می یابد، آب ظرفیت خود را برای نگهداری هوای محلول کاهش می دهد و این خود را به صورت حباب های کوچکی نشان می دهد که توسط آب کشیده می شوند و در نقاط مرتفع سیستم جمع می شوند. اگر این هوای انباشته شده حذف نشود، ناحیه گردش آب موثر کاهش می یابد و افت فشار موضعی ایجاد می شود. در موارد شدید، لوله ممکن است به طور کامل مسدود شود.

انواع سوپاپ های هوا

ما عمدتاً چهار نوع دریچه هوا را مورد بحث قرار می دهیم:

  • دریچه تخلیه هوا
  • دریچه هوا و خلاء
  • دریچه هوای ترکیبی
  • دریچه آزادسازی هوا جنبشی

پایه ساعت اندیکاتور

برای اندازه گیری دقیق جابجایی خطی از نشانگر شماره گیری استفاده می شود. یک نشانگر معمولی می‌تواند تا ۱ اینچ حرکت را با وضوح ۱/۱۰۰۰ اینچ اندازه‌گیری کند (برای کسانی که از واحدهای اندازه‌گیری امپریالیستی قدیمی استفاده می‌کنیم.) معمولاً، سوزن بزرگ یک بار به دور صفحه صفحه می‌چرخد تا ۰٫۱۰۰ اینچ سفر را نشان دهد. و یک سوزن کوچکتر (۲x) 5 یا ۱۰ چرخش دارد. بدین ترتیب، این ایده به وجود آمد که به دقت نوک های اندازه گیری سه عدد نشانگر شماره گیری را جابجا کنیم تا ساعت ها، دقیقه ها و ثانیه ها نشان داده شوند.

برای اینکه به MCU بازخورد موقعیتی بدهم، یک میکروسوئیچ به هر دوربین اضافه کردم. سوئیچ در پایان مسیر ۰٫۱۰۰ اینچی آزاد می شود و قبل از اینکه دوباره به حرکت کامل برسد، دوباره در جایی (گاهی؟) بسته می شود. اهرم محرک روی میکروسوئیچ یک هدف دوم ظریف را نیز انجام می دهد. یک نوک اندازه گیری نشانگر معمولی گرد یا نیمه کروی است. هنگامی که بادامک (آهسته) از نوک می‌چرخد، با قرار دادن نوک نشانگر روی اهرم محرک، اهرم به‌عنوان یک لبه تیز عمل می‌کند که بلافاصله با چرخش بادامک از کنار بادامک پایین می‌آید. نرم افزار می تواند بادامک را به سرعت در نقطه انتقال جبران کرده و بچرخاند، اما در عوض یک آرایش مکانیکی ساده دو مشکل را در یک حرکت حل می کند.

نسخه مکانیکی کلاسیک که نشانگر شماره‌گیری نامیده می‌شود، صفحه‌ای شبیه به صفحه ساعت با عقربه‌های ساعت ارائه می‌دهد. عقربه‌ها به درجه‌بندی‌هایی در مقیاس دایره‌ای روی صفحه اشاره می‌کنند که نشان‌دهنده فاصله نوک پروب از حالت صفر است. عملکرد داخلی یک نشانگر صفحه مکانیکی شبیه به ساعت‌های دقیق ساعت مچی مکانیکی است که از یک قفسه و چرخ دنده پینیون برای خواندن موقعیت کاوشگر استفاده می‌کند، به‌جای فرار آونگ برای خواندن زمان. طرف محور پروب نشانگر با دندانه بریده شده است تا چرخ دنده قفسه را فراهم کند. هنگامی که کاوشگر حرکت می کند، چرخ دنده قفسه چرخ دنده پینیون را به چرخش در می آورد و عقربه نشانگر “ساعت” را می چرخاند.

فنرها مکانیزم چرخ دنده را از قبل بارگذاری می کنند تا خطای عکس العمل در خواندن به حداقل برسد. کیفیت دقیق شکل‌های چرخ دنده و آزادی بلبرینگ، دقت قابل تکرار اندازه‌گیری به دست آمده را تعیین می‌کند. از آنجایی که مکانیسم‌ها لزوماً ظریف هستند، ساخت چارچوب ناهموار برای عملکرد قابل اعتماد در کاربردهای سخت مانند عملیات فلزکاری ماشین ابزار، مشابه نحوه استحکام ساعت‌های مچی، مورد نیاز است.

اگر مشتاق هستید تا اطلاعاتی بیشتر در مورد پایه ساعت اندیکاتور کسب کنید، به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *