سختی­های سرمایه گذاری در بورس

loading...

سرمایه گذاری در بورس سهام هم همانند دیگر سرمایه گذاری ها سختی­هایی دارد. اما همین مشکلات می تواند باعث یافتن راه حل و تبدیل شدن به فرصت برای معامله گر سهام باشد.

یک نکته مهم در آموزش بورس از صفر و یکی از مسائلی که فردی که قصد سرمایه گذاری در بورس دارد با آن روبه رو می شود مدیریت احساسات خود است. به عنوان مثال پس از خرید یک سهم و با افزایش قیمت سهم و قرار گرفتن معامله در سود این فکر به سراغ شخص می آید که چرا چندین برابر این مبلغ سرمایه گذاری شده از این سهم نخریدم و اگر به عنوان مثال ده برابر این مبلغ را وارد این سهم کرده بودم الان سود من ده برابر بود و می توانستم با سود آن فلان اتومبیل را بخرم. یا در هنگامی که معامله وارد ناحیه زیان می شود معامله گر دچار اضطراب و نگرانی می شود و این نگرانی در دیگر حوزه های زندگی او تاثیر منفی می گذارد. این نوع افکار به شدت آسیب زننده است و شخصی که قصد سرمایه گذاری در بورس را دارد بهتر است روحیه خود را پیش از ورود به بازار بورس بسنجد تا توان مدیریت احساسات و هیجان خود در مقابل بازار های پرنوسانی مانند بورس را داشته باشد.

 

تحلیل تکنیکال بورس

 

بازار بورس محلی برای ایجاد درآمد ماهیانه برای هزینه های زندگی نیست. برخی مواقع باید کنار نشست و فقط تماشاگر بازار بود. برخی مواقع باید دید چندماهه به سرمایه گذاری در بورس داشت و انتظار برداشت سود سریع نداشته باشیم.

در آموزش بورس و سرمایه گذاری در بورس کسب دانش و مهارت بسیار مهم به شمار می رود. سرمایه گذاری در بورس نیازمند به روز بودن اطلاعات مربوط به سهم است. اگر تحلیل گر تکنیکال باشید بایستی هر روز نمودار را بازبینی کنید و با دانش تحلیل تکنیکال خود نوع روند و سطوح حمایت و مقاومت و… را شناسایی کنید. اگر تحلیل گر بنیادی هستید اخبار مربوط به شرکت را با تحلیل بنیادی پیگیری کنید. گزارش های سود و زیان، زمان اتمام سال مالی، محل تامین مالی افزایش سرمایه و … را بررسی کنید.

خودتان را بشناسید

  • هر شخصی پیش از سرمایه گذاری بهتر است روحیه خود بهتر بشناسد. این آشنایی بیشتر هر فرد با خود می تواند در پاسخ به سوالات زیر ایجاد شود.
  • چه مقدار سرمایه آزاد دارم (برای سرمایه گذاری پول خود به کسی بدهکار نشوم)؟
  • چه مقدار زیان را می توانم بپذیرم؟
  • اگر ضرر کنم حالت روانی من چه تغییری می کند؟
  • انتظار من از بازدهی سرمایه خود در این مدت سرمایه گذاری چند درصد است؟

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه سهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *