افزایش رتبه گوگل

loading...

همه وبمستران علاقمند به دیده شدن در صفحه اول گوگل هستند و برخی به دنبال راه میان بر می باشند. واقعیت این است که سئو یک کار زمان بر است و هر کس که انتظار دارد سریعاً به نتایج دلخواه برسد باید با دنیایی از شک و تردید رو به رو شود. این مقاله مراحلی که برای دیده شدن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل (SERPs) نیاز است را کاهش می دهد.

حتما خیلی علاقه مند هستید که بدونید، چه مقدار زمان لازمه تا رتبه بندی گوگل ارتقاء پیدا کنه؟

قبلش باید به این سوال پاسخ داد که سئو چقدر زمان میبره؟

سئو در خلاء اتفاق نمی افته! هر موقعیتی نیاز به یک مجموعه از متغیرها داره. مهارت، سطح رقابت و اینکه چگونه وب سایت شما در رقابت قابل سنجش است، نقش مهمی در پیشبرد اهداف سئو داره. پس با به خاطر سپردن این موضوع باید آن را به یک حس قابل تشخیص تبدیل نموده و هر آنچه که می توانید برای دستیابی سربع به اهداف انجام دهید را مرور نمائید.

بهبود مستمر امری بسیار حیاتی است!

جان مولر ، تحلیل گر ارشد گرایش های وب مستر در گوگل به این مسئله پی برد که ارتقاء سئو به گذشت زمان نیاز دارد، زیرا الگوریتم موتور جستجو باید ارزیابی مجدد کل سایت شما را پس از تغییرات اعمال شده انجام دهد. با توجه به تعداد فاکتورها، نباید انتظار تغییرات سریع از SERPs داشت. بنا بر تحقیقات وی، حتی اگر در عملکرد و طراحی وب سایت خود تغییرات جدی ایجاد کنید حداقل دو ماه الی یک سال برای رسیدن به نتیجه مطلوب زمان نیاز است. مولر تاکید کرد که پس از ارتقاء سایت نباید نشسته و منتظر نتیجه ماند. بلکه بهتر است با هدف دستیابی به بهبود مستمر بر روی وب سایت کار کرد.

بهبود مستمر بسیار حائز اهمیت است زیرا تاثیر مثبت بر روی نحوه خزش و ایندکس شدن سایت شما می گذارد. URL های کم کیفیت کمتر توسط روبات گوگل مورد خزش واقع می شوند، همین امر مدت زمان ارزیابی مجدد را افزایش می دهد. حذف اتوماتیک صفحاتی که به ندرت خزش می شوند ایده خوبی نیست. علاوه بر مشکل ارور ۴۰۴، برخی از این صفحات می توانند برای عبارات کلیدی ارزشمند رتبه یندی شوند و حذف آنها تاثیر منفی بر ترافیک و رتبه بندی خواهد گذاشت. این رسیک دلیل اصلی توصیه گوگل برای بهبود مداوم و عدم حذف صفحات است.

رتبه بندی در گوگل چقدر طول می کشد؟

مطالعه ای که توسط Ahrefs انجام شد اطلاعات مفیدی در خصوص اینکه مدت زمان لازم برای رتبه بندی در گوگل چقدر است ارائه داد که مهم ترین آنها عبارتند از:

به طور میانگین، سن صفحه ای که در ۱۰ رتبه برتر قرار داشت حدود ۲ سال و میانگین سن صفحاتی که رتبه اول داشتند، ۳ سال بود.
در این مطالعه، از بین تمام صفحات تنها حدود ۶ درصد در ۱۰ رتبه برتر نتایج جستجو حداقل برای یک کلید واژه در یک سال قرار داشتند.
در بین صفحاتی که در ۱۰ رتبه اول قرار داشتند تنها ۲۲ درصد از آنها زیر یک سال عمر داشتند.
تحقیق بر روی ۶ درصد صفحات برتر نشان داد که بیشتر آنها قادر به دریافت رتبه بالا در عرض ۲ الی ۶ ماه بعد هستند.
در نهایت بر اساس مطالعات صورت گرفته، حدود ۹۴ درصد صفحات هرگز نتوانسته اند در عرض یک سال به ۱۰ رتبه بندی برتر موتور جستجو برسند!

افزایش رتبه گوگل
چگونه رتبه بندی گوگل را ارتقاء دهید؟

همانطور که مشاهده کردید دستیابی به صفحات برتر در نتایج جستجوی گوگل کمتر از یک سال کار بسیار سختیه که به مهارت و کمی شانس نیاز داره! پس اگر می خواهید با آوردن وب سایت خودتون به صفحه اول گوگل میزان مبادلات و فروش را افزایش دهید، به مراحل زیر توجه نمائید:

با یک بنیان اساسی شروع کنید

ساختار و اطلاعات ضعیف وب سایت می تونه بهترین سئو را با مشکل مواجه کنه. اگر وب سایت شما برای استفاده کاربران و خزش توسط گوگل سخت باشه، رتبه بندی به آسانی به دست نمیاد. به قابلیت استفاده از وب سایت در موبایل فکر کنید، زیرا راهکاری مناسب برای موفقیت محسوب می شه.

یک بازرسی اصولی برای سئو انجام دهید
الگوریتم گوگل از صدها سیگنال و همچنین یادگیری ماشینی برای تعیین رتبه بندی جستجو استفاده می کند. رسیدگی به اصول سئو و آنالیز سایت به شما امتیاز بیشتری نسبت به سایر رقبا می دهد.

محتواهای تکراری را اصلاح کنید
محتواهای تکراری اغلب مربوط به موضوعات تکنیکی هستند و بیشتر آنها چند نسخه از یک صفحه می باشند. برای مثال , http://www.yousite.com, https://www.yousite.com, http://yousite.com و https://yousite.com برای گوگل به عنوان چهار صفحه متفاوت با محتوای یکسان در نظر گرفته می شوند. این مسئله را می توان با تنظیم فایل .htaccess حل کرد.

ارتقاء دستگاه موبایل

با توجه به اینکه گوگل الگوریتم Mobile First Index را اجرا نمود و بر اساس اون، نسخه موبایل شما باعث رتبه بندی صفحات دسکتاپ شما هم می شه، باید حتما تست دوستدار موبایل بودن وب سایت خود را پاس کنید! بر اساس اعلان های گوگل:

سیستم های ایندکس، رتبه بندی و خزش از نسخه دسکتاپ محتوای صفحه استفاده می کردند… ایندکس اولیه موبایل بدین معناست که ما از نسخه موبایلی صفحه برای ایندکس کردن و رتبه بندی استفاده می کنیم.

وظایف
در مورد این فکر کنید که کاربران می خواهند چه کاری با سایت شما انجام دهند. کاربر باید قادر باشه وظایف اصلی را به راحتی و بدون مشکل انجام بده، حتی وقتی که چند کار تعیین می شه. سه الی پنج هدف بازدید کنندگان سایت شما چه هستند؟ اطمینان حاصل کنید که اونها می تونن بدون زحمت با استفاده از نسخه موبایل شما به اهداف خود برسند.

عملکرد
آیا بازدیدکنندگان شما برای دسترسی به خدمات یا محصولاتی که شما پیشنهاد می کنید بی وقفه در حال جستجو هستند؟ آیا تصاویر به علت بارگذاری طولانی از دست رفته اند؟ آیا می دونید که گوگل از سرعت بارگذاری صفحه به عنوان یک فاکتور برای رتبه بندی جستجوی موبایل استفاده می کنه؟ زمان بارگذاری عاملی مهم برای موبایل است، خصوصا چون که برقراری ارتباط نسبت به کامپیوترهای شخصی کندتر صورت می گیره.

سرعت را بالا ببرید

هم برای موبایل و هم دسکتاپ شما باید به طور مداوم بر سرعت و بهبود آنها نظارت داشته باشید. از ابزار Google PageSpeed Insights برای آزمایش عملکرد استفاده کنید. البته متاسفانه این ابزار گوگل با توجه به تحریم های کشور ما، اولا باید با ابزارهای تغییر آی پی استفاده بشه و دوما هم اینکه کلا برای دامنه های .ir قابل استفاده نیست و باید از گزینه های جایگزین استفاده کنید. در مورد افزایش سرعت بارگذاری صفحه، بارها و بارها در همین سایت سئو صحبت کردیم. اما باز هم اینجا به صورت مختصر و مفید میخواهیم چند گزینه مهم را گوشزد کنیم:

بهینه سازی تصاویر
از برنامه ویرایش عکس مورد علاقه خودتون استفاده کنید. قبل از آپلود می تونید عکس را با استفاده از ابزار بهینه سازی و فشرده سازی عکس ارتقاء ببخشید. در نهایت، مطمئن باشید که ابعاد تصویر، متناسب با فضای در نظر گرفته شده باشه تا ظاهری تمیز و ساختار یافته در صفحه وب سایت شما داشته باشه و همچنین مجبور نشید با دستورات CSS عکس بزرگ را کوچیک کنید و بلعکس.

تنظیمات کش مرورگر
وقتی مرورگر عکسی را بارگذاری می کنه، تعدادی منبع بارگذاری میشه. تنظیمات کش مرورگر این فایل های منبع را بر روی کامپیوتر کاربر ذخیره می کنه. از این طریق وقتی کاربر وارد صفحه جدید می شه، این منابع دوباره بارگذاری نمی شه. در بیشتر سایت ها بهترین روش برای کش مرورگر، افزودن کد به فایل های .htaccess هاست یا سرور وب است.

بررسی کدهای جاوا و استایل
قبل از بارگذاری فایل های بی شمار CSS و JS به منظور ارتقاء سایت، مطمئن شوید که شما واقعاً به آن ها نیاز دارید، چون اونها باعث کند شدن سایت میشن. اگر امکانش هست چندین کد را در یک فایل واحد ادغام کنید. به این ترتیب، تنها یک فرمان بازیابی برای بارگذاری تمام کدها ها به سرور داده می شود.

بر روی لینک ها کار کنید

هم لینک های داخلی و هم لینک های خارجی تاثیر بسزایی بر روی اینکه چگونه وب سایت شما رتبه بندی بشه می گذاره. در زیر به تکنیک های این مورد اشاره شده است:

اصلاح لینک های شکسته
برخی مدیران وبسایت ها، لینک های شکسته را نادیده می گیرند. شما باید به کمک ابزار سئو موجود در اینترنت، این لینک ها را شناسایی نمایید تا بتوانید خطاهای ۴۰۴ را کنترل و آنها را اصلاح نمائید.

متن لینک دقیق
استفاده نامناسب از Anchor Text دقیق همانند استراتژی اسپم لینک سازی خارجی، زیان بار است. یعنی اینکه اگر کلمه کلیدی شما سئو هستش، نباید برید تو همه سایت ها با کلمه سئو بک لینک بخرید. باید از کلمات جایگزین و مترادف استفاده کنید. ولی در لینک سازی داخلی دقیقا باید کلمه کلیدی هدف و مورد نظر استفاده بشه!

سئو داخلی
گوگل یک راهنمای اولیه بهینه سازی موتور جستجو فراهم نموده که برای تمام افرادی که علاقه مند به ارتقاء محتوای آنلاین و جستجوی گوگل هستند کاربرد داره. تنها با انجام اصول اولیه که در این راهنما توضیح داده شده، شما پیشرفت خواهید کرد و بر رقبای خود پیروز خواهید شد. البته اگر تخصص لازم را در این زمینه هم ندارید می تونید از یک مشاور سئو و متخصص سئو کمک بگیرید.

افزایش رتبه گوگل
بهترین کارها برای افزایش رتبه سایت در گوگل

به گوگل اعلام کنید که صفحات شما در مورد چه موضوعی هستند
این کار را با افزودن داده های ساختاربندی شده در سایت خود انجام دهید. با انجام این کار گوگل به راحتی متوجه میشه که هر صفحه در مورد چه موضوعی است. Schema فرمتی است که توسط گوگل ترجیح داده شده است. این الگوها شامل دستورالعمل ها، محصولات، نویسندگان، کسب و کارها و … می باشند.

عنوان های توصیفی، مختصر و خاص ایجاد کنید
عنوانی ایجاد کنید که وقتی در برابر مجموعه ای از کلمات کلیدی قرار می گیرند طبیعی و توصیفی باشند. هر صفحه نیازمند یک عنوان خاص است.

توصیفات قابل کلیک ایجاد نمائید
هر چند توصیفات ماورائی تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی سایت شما ندارند اما آنها نقش اساسی در CTR ایفا می کنند. آنها ترافیک سایت شما را توسعه می دهند. مطمئن شوید تمام توصیفات هم منحصر بفرد بوده و هم قابل کلیک کردن. اگر شما بعنوان یک کاربر از توصیف یک صفحه خوشتون نمیاد و یا اگر گوگل به توصیفات شما علاقمند نیست، مطمئن باشید که این توضیفات به صورت خودکار ایجاد شده اند.

نتیجه گیری

همانگونه که گوگل به بستن درب بر روی تکنیک ها و الگوهای اسپم شده ادامه می دهد، هر کس که به طور جدی به بازاریابی دیجیتالی علاقمند است باید نگاهی عمیقتر به سئو داشته باشد. استراتژی هایی که در این مقاله عنوان شدند خیلی جدید نیستند اما در هر صورت آن ها نیازمند کار و سرمایه گذاری مستمر منابع می باشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *