آپدیت گورخر گوگل! چطور با zebra رفیق باشیم؟

loading...

الگوریتم گورخر نه! گورخر یک آپدیت برای هسته الگوریتم گوگل است. این بروزرسانی یکی از راهکارهای گوگل برای مبارزه با فروشگاه‌های اینترنتی بی‌کیفیت است.در مورد دلیل نام گذاری این آپدیت هنوز صحبت‌های زیادی هست اما یک نظریه محکم وجود دارد؛ اینکه “راه‌راه” بودن این حیوان باعث استتار بهتر او در طبیعت می‌شود. این موضوع کنایه‌ای است به سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیتی که سعی می‌کنند با رسیدگی به ظاهرشان، به مخاطب القاء کنند که ما یک فروشگاه معتبریم.

در ادامه این مقاله کوتاه، در مورد آپدیت گورخر توضیح می‌دهیم و بعد به شما می‌گوییم که چطور با آن رفیق باشیم و از خشم او دوری کنیم.
گوگل zebra چیست؟ تولد گورخر گوگل

همانطور که گفتیم، گوگل زبرا، برای حذف فروشگاه‌های بی‌کیفیت و قلابی، از نتایج گوگل به وجود آمده. در سال ۲۰۱۳ بود که مت کاتس، مدیر سابق بخش اسپم گوگل، اعلام کرد یک فروشگاه عینک فروشی اینترنتیِ افتضاح و بی‌کیفیت، به نتایج اول گوگل رسیده! بعد از دو روز هم فروشگاه ذکر شده از نتایج حذف شد.

همین موضوع و اظهار نظرهای بعدی این فرد باعث شد تا علمای سئو، نظرهایی در مورد فعالیت zebra بدهند و بگویند که این یک آپدیت برای مقابله با فروشگاه‌های اینترنتی ضعیف است.

الگوریتم گورخر

تا اینجا با ماهیت این الگوریتم آشنا شدیم. اما موضوع مهم تر این است بدانیم که چطور باید سایت فروشگاهی‌مان را برای این الگوریتم سئو کنیم.
دوستی با گورخر گوگل

zebra algorithmراستش را بخواهید هنوز هیچ نمونه‌ای پیدا نکرده‌ایم که گورخر در وب فارسی، فلان فروشگاه را به دلیل کیفیت نامناسب یا ظاهر زشت جریمه کرده باشد. اما خب این دلیل خوبی نیست که نسبت به خشم آن بی‌توجه باشیم.
یادتان باشد که جمعیت وب فارسی در نهایت چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر است در حالی که وب انگلیسی و عربی چند میلیارد کاربر دارند. همین موضوع باعث می‌شود که همیشه الگوریتم ها و آپدیت‌های گوگل اول به سراغ کاربران این دو زبان بروند و با تأخیر زمانی زیادی در وب فارسی ظاهر شوند، پس بهتر است کمی آینده‌نگر بوده و از همین الان هوای گورخر گوگل را داشته باشید.

در هر حال؛ هرچیزی فروشگاه اینترنتی ما را به عنوان یک فروشگاه معتبر معرفی کند، می‌تواند برای الگوریتم گورخر خوشحال کننده باشد. البته بعضی مواقع، هوش مصنوعی این الگوریتم دقیق‌تر به بررسی جزئیات سایتمان مشغول می‌شود. در ادامه نکات مهمی که باید برای بهبود سئو سایت و دوری از خشم گور خر به آن توجه کنیم را توضیح می‌دهیم.
در فروشگاه اینترنتی‌تان محتوای با کیفیت بنویسید

محتوای با کیفیت در سئومحتوا همیشه راز موفقیت در وب بوده و هست. یکی از نشانه‌هایی که به گورخر می‌فهماند شما یک سایت فروشگاهی معتبر هستید، وجود محتوای مفید است. اما در کجا؟

اولین نکته؛ وجود محتوای با کیفیت در وبلاگ سایتتان در مورد محصول و خدماتی است که ارائه می‌کنید.

بعد از آن باید به محتوای صفحات محصول دقت کنید. مطمئن شوید که محصولات شما همگی با یک محتوای تکراری در گوگل نمایش داده نمی‌شوند. همینطور دقت کنید که در هر محتوا لینک‌های داخلی مناسبی وجود داشته باشد. نبودن لینک داخلی میان محصولات و صفحات شما باعث به وجود آمدن صفحات یتیم در سایت می‌شود. این صفحات را هیچ کدام از الگوریتم‌های گوگل دوست ندارند.
به ux و ui فروشگاه توجه کنید

ux و ui در سئونه فقط الگوریتم zebra بلکه خود کاربران هم برای اینکه مطمئن شوند یک سایت فروشگاهی از اعتبار مناسبی برخوردار است یا نه، به طراحی آن توجه می‌کنند. یک تصویر با سایز نامناسب در صفحه محصول کافی است تا از دید کاربر به عنوان یک سایت بی‌کیفیت شناخته شوید. پس تا جای ممکن به دیزاین و طراحی سایت دقت کنید.

علاوه بر این در صفحات، باید نمادهای اعتماد سایت قابل مشاهده باشند. همینطور باید دکمه خرید با اندازه مناسبی جلوی دید مخاطب قرار بگیرد. مورد بعدی، توضیحات محصول است. کاربر نباید برای مشاهده توضیحات و مشخصات محصول، در صفحه سرگردان شود پس آن‌ها را در دسترس‌ترین جای ممکن بگذارید.

اگر یک سایت ریسپاسیو (سایتی که در هر دستگاهی درست نمایش داده شود) ندارید، بهتر است بدانید، همین الان بیش از ۵۰ درصد بازدیدکنندگان را فراری داده‌اید؛ در نتیجه رتبه شما در جستجوی موبایلی کمتر خواهد شد. (طبق الگوریتم موبایل فرست ایندکس، گوگل، نسخه موبایل را نسخه اصلی حساب می‌کند و ابتدا آن را ایندکس می‌کند).
از نشانه گذاری‌ها استفاده کنید

در مقاله اسکیما، به طور جامع در مورد نشانه گذاری‌ها و تأثیر آن روی سئو و تجربه کاربری توضیح دادیم. یکی از نکاتی که می‌تواند موتور جستجوی گوگل و الگوریتم گورخر آن را مطمئن کند که شما یک سایت معتبر هستید، وجود کدهای نشانه‌گذاری در سایتتان است.

نشانه گذاری سایت های فروشگاه تأثیر مثبتی روی سئو آنها دارد چون گوگل با استفاده از این کدها بهتر ساختار صفحه، نوع محصول، قیمت و مشخصات آن را درک می‌کند. در ادامه هم احتمالاً از این اطلاعات برای نمایش بهتر محصولات شما به کاربر کمک می‌گیرد.
از ویدیو برای معرفی محصولات استفاده کنید

ویدئوتا الآن چند سایت فروشگاهی را دیده‌اید که برای معرفی محصولشان به مخاطب از ویدیو استفاده کنند؟ مطمئنا سایت‌های کمی این کار را می‌کنند و این سایت‌ها، دقیقا همان فروشگاه‌های بزرگ و معتبری هستند که به کاربرشان اهمیت زیادی می‌دهند. شما هم می‌توانید با اضافه کردن ویدیو به محصولات و محتوای سایت‌تان، علاوه بر بهبود سئو از طریق افزایش زمان ماندگاری در سایت، باعث رضایت zebra شوید.

برای قرار دادن ویدیو محصولات نیاز به صرف هزینه‌های زیاد میزبانی وب ندارید. کافی است بعد از آماده شدن فیلم، آن را در سرویس های میزبانی وب بارگذاری مثل آپارات یا تماشا بارگذاری کرده و بعد لینکش را صفحه محصولتان قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *