بهترین روشهای ساخت بک لینک برای سئو

loading...

اگر واژه  List of Guest blog sites را در گوگل جستجو کنید. شاهد سایت های معتبری خواهید بود که به شما امکان درج پست مهمان و گرفتن بک لینک در موضوعات مختلف را می دهد. در ایران اگر برای واژه لیست سایت های ارائه دهنده پست مهمان جستجو کنید. شاید بتوانید یک یا دو سایت را بیابید که در موضوعات مربوط به طراحی سایت، پست مهمان قبول می کنند. اگر شما صاحب یک سایت فروشگاهی باشید. گرفتن لینک از یک مطلب طراحی سایت یا سئو تاثیری در افزایش مخاطبان شما نخواهد داشت. شاید دلیل آنکه بیشتر لینک هایی که در سایت های ایرانی مشاهده می کنیم، لینک های تبلیغاتی همراه با بنر تبلیغی هستند. همین نکته است که سایتی که امکان ایجاد پست مهمان در همه زمینه ها را برایمان مهیا کند وجود ندارد. هر حفره ای در اقتصاد دلیلی منطقی دارد. اگر سایتی وجود ندارد که پست مهمان در زمنیه های مختلف قبول کند، مهمترین دلیل آن این است که محتواگذارانی که بخواهند درباره موضوعات مختلف مطلب بنویسند بسیار کم و انگشت شمار هستند. یا اصلا وجود ندارند. بعنوان یک شرکت طراح سایت بارها شاهد بودیم که مشتریانمان حتی برای سایت خودشان هم از تهیه مطلب عاجز هستند. بنابراین دیگر انتظار ایجاد مطلب برای سایت های پذیرش پست مهمان بی معنی است.

 

بیشتر بخوانید : چه عواملی در افزایش بازدید گوگل موثر هستند؟

ساخت بک لینک

 

نکته طلایی استفاده از پست مهمان در ایران

همانطور که تا اینجا گفتیم سایت هایی وجود دارند که مالکان آن حاضر به تولید محتوا برای سایت خودشان هم نیستند. (برای سفارش تولید محتوای سئو شده به وب۲۴ کلیک کنید) سایت هایی هم هستند که برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل نیاز به دریافت لینک از سایت های مرتبط هستند. با اتصال این دو سایت شما می توانید درآمد بالایی کسب کنید.

به عنوان یک فری لنسر، سئو کار یا شرکت طراحی سایت و یا شرکت بازاریابی برای ایجاد پست مهمان راهکارهای زیر را بکار بگیرید.

  • مشخص کردن موضوع اصلی سایت مشتری
  • مشخص کردن سایت هایی که موضوع مشابه دارند ولی رقیب بلقوه نیستند.
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • مشخص کردن اینکه کدام صفحات برای کدام کلمات کلیدی باید رتبه بدست بیاورند.
  • مشخص کردن کلمات کلیدی طولانی برای جذب گستره بیشتری از مخاطبان
  • تماس با مالکان سایت های مشابه سایت مشتری
  • چانه زنی برای تولید پست مهمان برای سایت های مشابه
  • تعیین هزینه برای شرکت پذیرنده پست مهمان بصورت مقرون به صرفه
  • تعیین تعداد پست و تعداد بک لینک اخذ شده از هر پست
  • تعیین محل تبلیغ برای پست های ایجاد شده در شبکه های اجتماعی
  • بستن قرارداد تولید پست مهمان

مثال:

یک مشتری برای فروش باتری خودرو خواهان یک سایت و سئو است. برای این مشتری سایت را طراحی کرده و چنیدن محتوای مرتبط با فروش باتری خودرو ایجاد کرده ایم. در فاز بعدی برای ایجاد بک لینک در سایت های دیگر بصورت پست مهمان بسراغ سایت هایی می رویم که خدمات خودرویی ارائه می دهند. ولی عمده فروش باتری خودرو نیستند. بعد از یافتن چنین سایت هایی به آنها پیشنهاد قرار دادن پست مهمان را ارائه می دهیم. همانطور که گفته شد اغلب مالکان سایت ها برای تولید محتوا برای سایت های خود دچار مشکل هستند. بنابراین احتمالا سایتی که یافته ایم نیز چنین مشکلی دارد. بنابراین در چانه زنی برای پذیرش پست مهمان میتوانیم با تکیه بر افزایش رتبه سایت و صفحات سایت در گوگل معامله را به نفع خود سوق دهیم. با توجه به اینکه سایت پذیرنده پست مهمان در صورتی که خود بخواهد برای سایتش محتوای مفید تهیه کنید ناچار به هزینه ای حداقل نزدیک یک میلیون تومان در ماه است. به راحتی میتوان پذیرنده پست مهمان را برای پرداخت هزینه بابت درج پست مهمان قانع کرد.

به این ترتیب علاوه بر یافتن سایتی برای درج پست مهمان یک سایت برای محتوا گذاری هم خواهیم داشت.

نکته : برای موفقیت در این مسیر باید محتوای با کیفیت تولید شود. محتوای با کیفیت محتوایی است که کپی نباشد و حداقل ۲۰۰۰ کلمه داشته باشد. تصور کنید بخواهید ۲۰۰۰ کلمه مطلب درباره ارسال رایگان باتری خودرو در تهران بنویسید. اینکار اصلا ساده نیست. اگر ۲۰۰۰ کلمه را با فونت ۱۴ B nazanin  بصورت یک متن واقعی با پاراگراف هایی طبیعی تایپ کنیم. حدود ۵ صفحه A4 خواهد شد. برای تایپ ۵ صفحه A4 یک تاپیست حرفه ای حدود یک ساعت زمان نیاز دارد و یک تایپیست تازه کار حدود یک ساعت و ربع زمان برای تایپ این حجم متن زمان نیاز دارد. در نظر بگیرید که مطلب شما نمی تواند کپی باشد و باید مطلب خاص و منحصر به فرد تولید کنید. زمان تحقیق کلمات کلیدی را نیز به این زمان اضافه کنید. خواهید دید که تولید پست مهمان برای مشتریان کاری بس دشوار و طاقت فرسا است. سخت بودن تولید پست مهمان برای مشتریان باعث شده است تعداد شرکت هایی که چنین خدماتی را به مشتریان ارائه  می دهند، به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد.

 

بیشتر بخوانید : برای افزایش ترافیک سایت چه اقداماتی لازم است؟

بهترین روشهای ساخت بک لینک

 

بهترین روش های لینک بیلدینگ در دنیا

روش های روتینی برای گرفتن بک لینک به همراه کمی تجربه های شخصی را در این قسمت بررسی می کنیم :

۱-    گرفتن بک لینک با کمک لینک های شکسته رقبا

این تکنیک برای سایت های تخصصی کارایی زیادی دارد. هنگامی که برای تحقیقات خود در وب متوجه می شوید که سایتی به یکی از رقبای شما که دیگر در آن زمینه کار نمی کند لینک داده است و در حقیقت لینک آنها به منبع، یک لینک شکسته است که کاربر را به سایت مقصد نمی رساند. به راحتی با یک تماس دوستانه با صاحب سایت می توانید درخواست جایگزین کردن بک لینک با یک بک لینک مفید دیگر را بدهید. این لینک مفید جایگزین، لینک سایت خودتان است. که براحتی می توانید مالک سایت را قانع کنید که لینک شکسته در سایتش را با لینک سایت شما جایگزین کند. این روش رایگان و بسیار راحت است.

۲-    بک لینک گرفتن از اینفوگرافیک ها

با مطالعه سایت هایی که در زمینه کاری شما مطلب درج می کنند برای مطالب آنها یک اینفوگرافی طراحی کنید که به سایت شما لینک می دهد. قراردادن عباراتی مانند: توضیح بیشتر درباره نحوه افزایش رتبه سایت، در عکس های اینفوگرافیک می تواند کاربر را به کلیک کردن تشویق کند.

۳-    پست های مهمان

اصولا هنگامی که کسی درخواست ارسال پست مهمان دارد. یک سئو کار یا طراح سایت یا چیزی شبیه این دو است. بنابراین اگر شما یک شرکت طراحی سایت یا سئو هستید. احتمالا برای پذیرش پست مهمان ناچارید به رقبای خود با دادن بک لینک اعتبار دهید. البته این کار ایرادی ندارد. اگر پست های دریافتی براستی با کیفیت باشند. دادن یک لینک ارزش یک مقاله با کیفیت را دارد. به یاد داشته باشید که لینک های موجود در پست مهمان نمی توانند بصورت Nofollow باشند. اگر شرکت پذیرنده پست مهمان لینک های مقاله شما را Nofollow می کند با آن شرکت قطع رابطه کنید.

نکته : در سایت های نامرتبط پست مهمان درج نکنید.

۴-    ردگیری رقبا

با کمک سایت هایی مانند Ranksignal رقبای خود را بررسی کنید و سایت هایی که آنها برای درج لینک انتخاب می کنند را رصد کنید. در صورتی که سایت ها دارای محتوایی مرتبط با سایت شما بودند به آنها درخواست ارسال لینک و یا پست مهمان بدهید.

۵-    لینک های داخلی

اگر بگویم بیشتر سئو کاران از یاد می برند که می توانند لینک های مفیدی از سایت خودشان به خودشان بدهند، چندان اغراق نکرده ام. یکی از بهترین راه ها برای افزایش تعامل کاربران با مقالات سایت دادن لینک داخلی است. اگر لینک های داخلی، با هدف طراحی شوند و مخاطب را به مطالب مرتبط منتقل کنند، بسیار تجربه کاربری مثتبی ایجاد می کنند.

۶-    تبلیغ محتوای خود در شبکه های اجتماعی

وقتی که یک سایت تازه تاسیس باشد. برای بدست آوردن مشتری برای محتوای تولید شده در آن می توانید براحتی در شبکه های اجتماعی خودتان برای سایت تبلیغ کنید. می توانید از دوستان و همکارانتان بخواهید که نظرات مثبتی درباره کالا ها و خدمات سایت در شبکه های اجتماعی بنویسند.

۷-    یافتن سایت های رقیب منقضی شده

سایت های زیادی هستند که فعالیت خود را متوقف می کنند. میتوان براحتی با خریدن دامنه هایی که دیگر فعال نیستند از رتبه آن سایت برای گرفتن بک لینک استفاده کرد. مثال: سایت Moz.com قبلا در دامنه Seomoz.com قرار داشت. حالا اگر ما این دامنه را بخریم هزاران کاربر این سایت اشتباها وارد سایت ما می شوند. و این سایت می تواند محتوای سایت اصلی ما را تبلیغ کند. یا حتی کاربر را به سایت ما ریدایرکت کند.

 

بکلینک از سایت های منقضی شده

سوال:چطور سایت های منقضی شده را بیابیم:

  • چک کردن سایت ها و شرکت هایی که نام برند تجاری خود را تغییر داده اند. جستجوی عبارت تغییر نام برند در گوگل به همراه نوع شغل می تواند نتایج جالبی به همراه داشته باشد.
  • جستجو برای کالاها و خدمات مد نظر خود همراه با عبارت این خدمات دیگر ارائه نمی شود.

۸-    در خواست از دوستان و سایت های همکار برای افزودن لینک سایت شما

اگر بتوانید سایت هایی با موضوع مشابه موضوعات سایت خود را قانع کنید که سایت شما را تبلیغ کند، مزایای زیادی بدست خواهید آورد. اگر برای ترغیب این سایت ها ناچار به تبادل لینک شدید سعی کنید تعداد تبادل لینک های خود را در حداقل تعداد ممکن نگاه دارید تا با تنبیه گوگل مواجه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *