آموزش سئو و ۶ روش محرمانه برای گرفتن بک لینک

loading...

بک لینک گرفتن عامل اصلی رتبه بندی اکثر موتورهای جستجو، از جمله گوگل است. اگر می خواهید سایت شما ترافیک داشته باشد، لینک سازی چیزی است که باید انجام دهید. شما می توانید با تکنیک های هوشمند لینک های معتبر بسازید. پیشنهاد می کنم این بخش از آموزش سئو را تا آخر مطالعه کنید. زیرا در آن ۶ روش ساده بک لینک گرفتن برای سایت را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

لینک دادن قسمت جدایی ناپذیر ایجاد محتوا در سایت است. روش های بک لینک گیری اشتباه ممکن است نه تنها روی رتبه بندی سایت تاثیر نمی گذارد بلکه منجر به مجازات خواهد شد.

هر کسب و کاری به طور طبیعی می خواهد وب سایت خود را در صفحه اول موتورهای جستجو مانند گوگل قرار دهد. بک لینک گیری موثر یکی از راه های دستیابی به این هدف است. اکنون می خواهیم شش روش ساده برای ایجاد لینک ها برای وب سایت شما معرفی کنیم.

ساده ترین راه برای  لینک سازی چیست؟

در حال حاضر، گوگل در مورد کیفیت لینک ها بسیار دقیق است. در اینجا چند روش هوشمند برای لینک سازی وجود دارد.

ساخت بک لینک با روش لینک شکسته

اکثرا سایت هایی را می بینیم که برای روشن شدن و فهم بیشتر کاربران به منابع دیگر لینک می دهند اما بعد از مدتی ممکن است که لینک ها حذف شده باشد یا نام آن ها تغییر کند که در این صورت لینک موجود در مقاله، لینک شکسته نام دارد و تاثیر بسیار بدی بر سئو سایت شما خواهد گذاشت. شما از این فرصت برای لینک گرفتن می توانید استفاده کنید.

شما باید لیستی از سایت های هدف را که می خواهید از آن بک لینک بگیرید را شناسایی کرده و آن ها را در جایی ذخیره کنید تا به راحتی در دسترس شما باشند.

حالا شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چگونه لینک های شکسته را پیدا کنیم؟

گوگل را باز کنید و در هر زمینه ای فعالیت می کنید تعدادی از کلمات کلیدی مربوط به سایت خودتان را جستجو کنید. در این صورت لیستی از سایت ها در صفحه اول نتایج جستجو به شما نشان داده می شود که آن ها را در فایلی ذخیره کرده و خودتان نیز از صحت لینک های خراب و شکسته مطمئن شوید.

به طور مثال، اگر شما یک وب سایت آموزشی دارید، در موتور جستجو گوگل آموزش+ لینک را جستجو کنید. شما با کمک  پلاگین ”check my links” می توانید تمام لینک های شکسته و لینک هایی که خطای ۴۰۴ می دهد را پیدا کنید.

سپس با مدیرسایت تماس بگیرید و لینک های شکسته را در وب سایت او گزارش دهید. همزمان با آن قبل از اینکه دیگران جای شما را بگیرند، متنی سئو شده و با کیفیت در سایت خود منتشر کنید و آن را برای جایگزینی به آن پیشنهاد دهید. همین که مدیر سایت را از لینک های ناقص و شکسته سایتش مطلع می سازید، شانس زیادی برای لینک دادن به وب سایت شما وجود دارد.

ساخت بک لینک با پست مهمان

پست مهمان یا وبلاگ نویسی مهمان یکی از روش های متداول در جذب مخاطبان و گرفتن بک لینک رایگان است به طوری که یک پست اختصاصی و با کیفیت در وب سایت دیگر به صورت رایگان قرار دهید تا از این طریق به بهینه سازی سایت کمک کنید

این تکنیک نه تنها شما را قادر به ایجاد لینک های با کیفیت می کند بلکه به افزایش شهرت و طرفداران شما در رسانه های اجتماعی کمک می کند.

رمز موفقیت در پست مهمان در سایت های با کیفیت و رتبه بالا است. زمان خود را در سایت هایی که اعتبار و ارزش کمتری دارند نگذارید.

اگر شما می توانید محتوای با کیفیت بنویسید، حتما این کار را انجام دهید زیرا باعث می شود افراد به راحتی شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به طور مثال اگر سایت یا وبلاگی مد نظر دارید تنها کافیه که اسم آن سایت را با کلمه ی جستجوی ” guest post” یا ” guest blog” ترکیب کنید و پست خود را در آن سایت بگذارید.

(سایت مورد نظر) + guest post

(سایت مورد نظر) + guest blog

ساخت بک لینک از طریق اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ((infographic  از دو کلمه ی اینفو (information) به معنای اطلاعات و گرافیک (graphic) ساخته شده است.

که در آن اطلاعات و آمار در قالب تصاویر و یا نمودارهای گرافیکی ارائه می شود تا فهم اطلاعات پیچیده تر ساده شود و همچنین در فضای کم تر و با سرعت بیشتری اطلاعات، انتقال داده شود. اینفوگرافیک یکی از بهترین روش های دریافت لینک های با کیفیت است.

همان طور که می دانید تصاویر نسبت به کلمات تاثیر بیشتری بر خواننده می گذارد و مردم بیشتر دوست دارند و آنها را به اشتراک می گذارند. این یک حقیقت است که انسان محتوای بصری را نسبت به متن بهتر درک کند. به طور مثال اگر شما به اینفوگرافیک نگاه کنید به راحتی متوجه تصاویر خواهید شد اما در یک مقاله ی متنی با خواندن و تحلیل آن می توانید مفهوم آن را درک کنید.

ابزارهای بسیاری برای این کار در اینترنت وجود دارد که Venngage یکی از سریع ترین ابزارها برای ساخت اینفوگرافیک ها است.

هنوز هم دیر نشده و برای مقاله هایی که در سایت شما وجود دارد می توانید اینفوگرافیک درست کنید و مطمئن باشید مردم آن را خیلی بیشتر دوست خواهند داشت و به اشتراک می گذارند، به همین ترتیب لینک های بسیاری به سایت شما وارد می شود و موجب افزایش ترافیک خواهد شد.

لینک سازی داخلی

یکی از راه های بسیار خوب برای بهبود سئو سایت، لینک دادن به همان صفحه است.

اصلا چرا لینک سازی داخلی برای جستجوگرها اهمیت دارد؟! گوگل برای کشف محتوای جدید، از لینک های داخلی استفاده می کند. به طور مثال شما یک صفحه وب جدید منتشر کردید اما فراموش کردید که از آن در جایی دیگر سایت خود لینک دهید. اگر ما فرض کنیم که صفحه در نقشه سایت شما نیست و هیچ بک لینکی ندارد، گوگل نمی داند که آن صفحه وجود دارد، به همین دلیل ربات گوگل نمی تواند آن را پیدا کند.با داشتن لینک های داخلی در وبلاگ یا سایت، مردم دیگر نیازی به جستجوی اطلاعات ندارند.

لینک سازی مناسب به راحتی می تواند ما را به مکان مناسب هدایت کند. ابزارهای مختلفی وجود دارد که می تواند به طور خودکار لینک های داخلی را در سایت شما ایجاد کند، اما شما باید بدانید که چگونه به صورت دستی لینک سازی کنید. لینک داخلی خوب می تواند به شما کمک کند که لینک های با کیفیت دریافت کنید و با استفاده از آن رتبه سایت خود را بالا ببرید.

نکات مهم در لینک سازی داخلی
  • مطالب مرتبط به هم را در سایت لینک دهید.
  • پس از لینک سازی، انکر تکست ها (کلمات موجود در متن یا محتوا سایت که به متن یا محتوای دیگر از همان سایت لینک شده) را تغییر ندهید زیرا روی صفحه ای که بهش لینک دادید تاثیر منفی می گذارد.
  • در صورت استفاده از انکر تکست، بهتر است که رنگ کلمه لینک شده را تغییر داده و آن را بولد کنید.
  • برای اینکه روند لینک سازی طبیعی باشد بهتر است با عبارات و کلمات متفاوتی به یک صفحه لینک بدید. مثلا علاوه بر کلمه ی کلیدی، کلمات مترادف آن، بخشی از کلمه کلیدی و یا اضافه کردن کلمه ای به اول و آخر آن می تواند عبارات مناسبی باشد.

تعقیب سایت رقبای خود

اگر بتوانید لینک سازی رقبا را شناسایی کنید و سطح لینک سازی آن ها را تشخیص دهید کمک بزرگی به خود کرده اید. بدین منظور شما می توانید با توجه به عملکرد رقبا، لینک های معتبر و ارزشمندی برای خود بسازید. دیدن لینک های رقبا به شما در لینک سازی کمک بسیاری می کند. توجه کنید که رقیبان در چه سایت هایی بک لینک می سازند و از چه راهکارهایی برای ساخت این بک لینک ها اتخاذ می کنند.

روش های زیادی برای شناسایی بک لینک های سایت رقبا وجود دارد، به طور مثال سایت مورد نظر را در یکی از ابزارها یا

سایت های زیر وارد کنید.

  • SiteReviewTools
  • Open Site Explorer
  • seoreviewtools.com
  • Majestic SEO

با استفاده از این ابزارها همه ی لینک های ورودی به سایت ها مشخص می شود اما مسئله ای که مهم است اینه که باید ببینیم که رقبا بک لینک ها را به چه سایت های ارجاع داده اند و ما نیز بتوانیم این کار را انجام داده و ارزش سایت خود را بالا ببریم.

شما با مشترک شدن در خبرنامه ها و یا دنبال کردن آنها در رسانه های اجتماعی از محتوای جدیدی که رقبایتان در سایت های خود منتشر می کنند مطلع می شوید.

مصاحبه با افراد مشهور برای ایجاد بک لینک

مصاحبه های آنلاین و غیر آنلاین یکی از موثرترین روش های لینک گرفتن است. در هر زمینه ای که فعالیت دارید افراد مشهور در این زمینه را پیدا کنید و با آن ها مصاحبه های حضوری یا تلفنی داشته باشید و این مصاحبه را در سایت خود درج کنید.

پس از گذشت کمی خواهید دید که لینک های زیادی به سایت شما هدایت می شود و افراد زیادی سایت شما را می بینند. بعضی از افراد هستند که این کار را پردردسر می دانند اما اگر برای رسیدن به خواسته ی خود تلاش کنید قطعا آن شخص با شما همکاری خواهد کرد و به نتیجه ی دلخواه خود می رسید.

یکی دیگر از روش های مصاحبه این است که مصاحبه های خارجی افراد مشهور در همایش ها یا جلسات را به خبری داغ تبدیل کنید و از این طریق افرادی که به مصاحبه ها علاقه مندند شما را منبعی موثق در زمینه ی فعالیتتان می دانند و اسم و آوازه  شما خیلی سریع پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *