ریدایرکت ۳۰۲ چیست؟ | با ریدایرکت یا انتقال موقت آشنا شوید

loading...

تیم‌های پشتیبانی هر سایت برای ارتقای رتبه سایت و دیده شدن محتواها زحمت بسیاری می‌کشند. فرض کنید یک صفحه از سایت که رتبه خوبی هم دارد با مشکل مواجه می‌شود. در این صورت تیم پشتیبانی مجبور است برای رفع این مشکل زمانی را صرف کند، از طرفی باید کاری کند که رتبه و امتیاز صفحه نیز حفظ شود. در این موقعیت از روش ریدایرکت موقت یا ریدایرکت ۳۰۲ استفاده می‌شود. در ادامه در مورد این روش توضیحات بیشتری می‌دهیم و با باز کردن کامل‌تر مبحث ریدایرکت، تلاش می‌کنیم به سوالات شما پیرامون این موضوع پاسخ بدهیم.
ریدایرکت چیست؟

ممکن است در هر سایتی مشکلاتی به‌وجود بیاید، مثلا صفحه‌های اضافی در سایت باشند که وجودشان ضروری نیست و برای بهبود سئو سایت بهتر است حذف شوند یا به هر دلیلی قرار باشد آدرس سایت تغییر کند. در این مواقع از ریدایرکت استفاده می‌شود. ریدایرکت در اصل نوعی انتقال دوباره است، انتقال دائمی یا موقت یک آدرس. ریدایرکت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و هر کدام از آن‌ها برای شرایط خاصی به کار می‎روند که البته تمرکز اصلی ما در اینجا روی ریدایرکت ۳۰۲ است. برای روشن شدن بیشتر مطلب، بهتر است توضیحاتی در مورد ریدایرکت ۳۰۱ نیز بدهیم.
ریدایرکت ۳۰۱

با استفاده از روش ریدایرکت ۳۰۱، آدرس یک صفحه یا یک سایت به‌طور دائمی منتقل می‌شود و در اینجا لازم است تاکید کنیم که رتبه و امتیاز صفحه نیز تا نود درصد به آدرس جدید منتقل می‌‎شود. ریدایرکت ۳۰۱ یکی از روش‌های بهبود سئو سایت است چون با استفاده از آن صفحه‌های اضافی یا کم‌کاربرد حذف می‌شوند و درواقع می‌توان گفت سایت با استفاده از این روش جانی دوباره می‌گیرد. برای ریدایرکت ۳۰۱ باید نکاتی رعایت شود و بهتر است برای این کار از افراد متخصص کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

ریدایرکت ۳۰۲ چیست

ریدایرکت ۳۰۲ چیست؟

یک صفحه پربازدید یا یک صفحه فروشگاهی را در نظر بگیرید. این صفحه‌ها برای سایت ارزش زیادی دارند و در صورتی که با مشکل مواجه شوند، کاربر با کلیک روی آدرس صفحه، با خطای ۴۰۴ مواجه می‌شود و موتورهای جستجو نیز پس از مدتی که از این شرایط بگذرد، صفحه مورد نظر را حذف می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق و برای حفظ کارایی سایت، باید اقدامی انجام شود و استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ می‌تواند کلید حل این مشکل باشد. ریدایرکت ۳۰۲ به‌طور موقت کاربران را به یک آدرس جدید راهنمایی می‌کند و به شما این فرصت را می‌دهد که مشکل سایت‌تان را حل کنید.
تفاوت ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ در چیست؟

تفاوت این دو در موقت و دائمی بودن‌شان است. همان طور که در بالا توضیح دادیم، ریدایرکت ۳۰۱، آدرس سایت را به‌طور دائمی منتقل می‌کند ولی ریدایرکت ۳۰۲، انتقال موقت یک صفحه یا سایت است. موتورهای جستجو در حالت دائمی، کاربر را به آدرس جدید راهنمایی می‌کنند ولی در حال موقت، آدرس قبلی در موتورهای جستجو حفظ می‌شود ولی به صورت مقطعی، کاربران را به آدرس جدید می‌برند.
نکاتی که در مورد ریدایرکت ۳۰۲ باید رعایت شود:

_ شباهت بین ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ زیاد است و تا جایی که می‌توانید باید دقت کنید که به جای هم به کار نروند.
_ به مدت زمانی که از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده می‌کنید دقت داشته باشید زیرا اگر این بازه زمانی طولانی شود، موتورهای جستجو دیگر صفحه قبلی را ایندکس نمی‌کنند و پس از مدتی نیز حذف می‌شود و حذف صفحه قبلی مساوی است با از بین رفتن رتبه صفحه و امتیازاتی که داشت.
_ برای ریدایرکت ۳۰۲، یا روند کار را به‌طور کامل یاد بگیرید یا در صورت نیاز از کمک افراد متخصص استفاده کنید. زیرا ممکن است در صورتی که این کار به‌درستی انجام نشود، کاربران پس از کلیک روی آدرس صفحه، ابتدا با خطای ۴۰۴ مواجه شوند.
_ در صورت امکان از یک متخصص سئو برای انجام این کار مشورت بگیرید.
ریدایرکت ۳۰۲ بهتر است یا ۳۰۱ ؟

اگر از نام سایت‌تان راضی نیستید یا اگر صفحات اضافی و بدون کاربرد دارید با استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ می‌توانید این اشکالات را برطرف کنید. از طرفی همان‌طور که توضیح دادیم یکی از راه‌های افزایش سئو سایت ریدایرکت ۳۰۱ است، ولی ریدایرکت ۳۰۲ به‌طور موقت و برای مواقع خاصی استفاده می‌شود. بنابراین کارایی این دو با هم متفاوت است و بستگی دارد با چه رویکردی قرار است از این دو استفاده کنید. می‌توان گفت هر دو این‌ها در مواقع اضطراری می‌توانند کلید حل مشکلات ساید شما باشند.

بیشتر بخوانید : پنالتی گوگل چیست؟ | تشخیص پنالتی شدن سایت توسط گوگل

ریدایرکت ۳۰۲ بهتر است یا ۳۰۱ ؟

جمع‌بندی: ریدایرکت ۳۰۲ چیست و چه کاربردی دارد؟

در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد و گاهی ممکن است عملکرد سایت‌تان با مشکلاتی مواجه شود. برای حل مشکلات همیشه راه‌هایی هست و ریدایرکت ۳۰۲ کلید حل مشکلات فنی سایت‌ها است. اگر صفحه‌ سایت فروشگاهی‌تان که روزانه محصولات زیادی را از طریق آن می‌فروختید با مشکل روبه‌رو شده است یا یکی از صفحه‌های پربازدید سایت، مشکلاتی دارد، می‌توانید با ریدایرکت ۳۰۲ به‌طور مقطعی کاربران را به آدرس جدیدی هدایت کنید و طی مدت کوتاهی مسئله پیش‌ آمده را حل کنید و امیدوار باشید همه چیز به‌صورت قبلی حفظ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *