تولید محتوا یا لینک سازی؟ بزرگترین دو راهی در سئو

loading...

بهینه‌سازی برای موتور جستجو یا SEO، فرآیندی سخت یا پرزحمت نیست. اما برای دریافت نتایجی رضایت بخش باید یک استراتژی فکر شده داشت و صبور بود چرا که در این مسابقه تنها افراد با پشتکار و ثابت قدم پیروز خواهند شد.

امروزه افرادی که بازاریابی دیجیتالی انجام می دهند برای انتخاب استراتژی سئو با تصمیم دشواری روبرو هستند؛ آیا باید به تکنیک های سنتی بازاریابی محتوا بسنده کرد یا اینکه از تکنیک های پر ریسک لینک سازی بهره جست؟ کدام انتخاب کاربران بیشتری را از طریق موتورهای جست و جو به سوی وب سایت روانه خواهد کرد؟

با کمی جست و جو در اینترنت، مقالات متعددی پیرامون این مبحث پیدا خواهید کرد که بیشتر از آنکه پاسخی برای پرسش های فوق باشند، کاربر را گیج خواهند کرد. در این مقاله در مورد علل انتخاب هر یک از این استراتژی ها توسط کاربر توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

لینک سازی ، استراتژی سئو، خرید بک لینک یا تولید محتوا
سئو نقشی بسیار حیاتی در کسب و کارهای آنلاین دارد، به دلیل آنکه روزانه میلیون ها کاربر به کمک موتورهای جست و جو به دنبال پاسخی برای سؤالات خود یا حتی راه کار برای مشکلات خود هستند.

۳ دلیل بسیار مهم برای موفقیت در سئو عبارت اند از:

معرفی بهتر برند خود و افزایش آگاهی عمومی
افزایش بازدیدکنندگان سایت و فروش بیشتر محصولات
کسب نفوذ و اعتبار در زمینه کاری خود

نکته مهم این است که یک فرمول جادویی برای دست یابی به یک استراتژی سئو موفقیت آمیز وجود ندارد. به خاطر داشته باشید گوگل تنها زمانی وب سایت شما را دوست خواهد داشت که اول مردم آن را دوست داشته باشند.

لینک سازی، راهی میانبر ولی پرپیچ و خم
ممکن است داشتن تعداد بسیار بالایی کاربر در شبکه های اجتماعی خیلی خوب به نظر برسد، اما این جست و جوی کاربران و ورود آنها به وب سایت است که در نهایت سبب افزایش فروش محصولات خواهد شد. بنابراین ساخت وب سایت بدون رعایت استانداردهای سئو مانند ساخت بزرگراهی بدون تابلوهای راهنماست!

در مبحث لینک سازی باید کلیدواژه های بسیار بخصوص و مرتبط را شناسایی کرده و به دنبال آنها برویم. این کلیدواژه ها از منابع مختلفی به دست می آیند؛ ممکن است انتخاب رئیس، برآورد کلی تیم باشند و یا در صورتیکه به عنوان مشاور سئو کار می کنید، از طرف مشتری پیشنهاد داده شوند. در قدم بعدی باید به دنبال فرصت های لینک سازی در فضای مجازی بود.
لینک سازی ، استراتژی سئو، خرید بک لینک یا تولید محتوا
لینک های دریافتی برای یک وبسایت به ۳ دسته تقسیم می شوند:
۱- لینک سازی رایگان

پس از تحلیل کلیدواژه ها و اطلاع از اینکه کدام جمله بیشترین ترافیک را به سمت سایت ما روانه می کند، باید به دنبال وب سایت ها و وبلاگ های مرتبط با کسب و کار خود و کلیدواژه های مورد استفاده بگردیم. سپس باید با گردانندگان آن وب سایت ها مذاکره کنیم تا به وب سایت ما لینک دهی کنند. روش های متعددی برای این کار وجود دارد که در مقاله ساخت بک لینک رایگان
به آن اشاره کرده ایم.
۲- لینک سازی ارگانیک

در صورتیکه همواره برای سایت خود در حال تولید محتوای ارزشمند هستید، پاداش شما لینک های ارگانیک خواهند بود. این گونه لینک سازی ها بدون اقدام خاصی به دست می آیند. اما مشکل این است که برای کسب لینک های ارگانیک بیشتر، باید رتبه بالاتری داشته باشید، برای داشتن رتبه بالاتر هم باید لینک های بیشتری داشت.

هرچقدر محتوای شما ارزشمند و تخصصی باشد به همان نسبت شانس معرفی توسط سایت های دیگر و لینک سازی ارگانیک شما افزایش خواهد یافت. برای این کار بهتر است تکنیک های بازاریابی محتوا را به خوبی شناسایی کرده و متناسب با زمینه کاری خود از آنها بهره بگیرید. پیشنهاد میکنیم مقاله بازاریابی محتوا با هدف سئو را مطالعه کنید.
۳- خرید بک لینک

اینگونه لینک ها توسط گوگل به عنوان “کلاه سیاه” شناخته می شوند. به این خاطر که گوگل می خواهد مطمئن شود وب سایت هایی در رتبه بالاتر قرار می گیرند که محتوای ارزشمند و با کیفیتی تولید کرده اند نه آنهایی که پول بیشتری داشته اند. چالش پیش رو، یافتن لینک هایی ارزان قیمت اما باکیفیت است که اسپم هم نیستند. قبل از آنکه اقدام به خرید بک لینک های ارزان یا انبوه کنید پیشنهاد میکنیم مقاله خرید بک لینک را به دقت مطالعه کنید.

در ادامه نقاط قوت و ضعف روش لینک سازی را می آوریم که از خواندن انها غافلگیر خواهید شد!
⛔ نقاط ضعف روش لینک سازی

وقتگیر: یافتن سایت های مرتبط و البته معتبر که تمایل به لینک دهی به شما را داشته باشند بسیار سخت و زمانبر است. بدون صرف زمان کافی، لینک سازی هیچ نتیجه ای در برنداشته یا نتایجی جزئی خواهد داشت.

تضمینی وجود ندارد: حتی با صرف زمان کافی و تلاش بسیار، شنیدن پاسخ نه برای درخواست های ارسال شده بسیار رخ خواهد داد. باید در اینکه به کدام یکی از وب سایت ها درخواست می فرستید بسیار هشیار باشید.
✅ نقاط قوت روش لینک سازی

صرفه جویی در زمان: اگر لینک سازی به درستی انجام شود در زمان صرفه جویی قابل توجهی رخ خواهد داد چرا که فرآیند تولید محتوای شما بسیار ساده تر خواهد بود.
این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد وب دایرکتوری چیست؟

رتبه بندی: لینک های بیشتر برابر است با رتبه بالاتر و میزان نفوذ بیشتر، شما همیشه ابزاری برای برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود جایگاه خود خواهید داشت.
تولید محتوا، مسیر مستقیم ولی طولانی

پس از پرداختن به لینک سازی به روی دیگر سکه یعنی بازاریابی محتوا می رسیم که تفاوت بسیاری با لینک سازی دارد. اصلی ترین سؤالاتی که بازاریابی محتوا درصدد پاسخ دهی به آنهاست عبارت اند از:

۱٫ مخاطبی که قرار است برای او محتوا تولید کنم چه علایقی دارد؟
۲٫ آنها از چه طریقی تجربیات خود را به اشتراک گذاشته یا محتوای جدید را پیدا می کنند؟
۳٫ موضوعاتی که در مورد آنها صحبت میکنیم چه باشد و با چه ادبیاتی بیان شوند؟
ایده های بسیار زیادی برای تولید محتوا وجود دارد که می توانند پاسخ تمامی سؤالات فوق را بدهند. اما در حقیقت فقط یک هدف ورای تولید محتوا وجود دارد: داستان سرایی. باید داستانی حقیقی در مورد برند خود ایجاد کرده و آن را به شکلی جذاب برای مخاطب تعریف کنیم.

لینک سازی ، استراتژی سئو، خرید بک لینک یا تولید محتوا

تولید محتوا به صورت مستقیم کاری با ترافیک سایت یا رتبه آن ندارد؛ هدف اصلی آن رشد جمعیت کاربران است. داستان هایی که برای کاربران تعریف می کنید در ذهن آنها ماندگار خواهد شد و برند شما را بر اساس آنها به خاطر خواهند آورد. رفته رفته این محتوای ارزشمند توسط گوگل نیز شناسایی شده و جایگاه شما در نتایج جستجو بهبود می یابد. تولید محتوا معمولا با هدف گذاری های بلند مدت همراه است و حداقل زمان لازم برای دست یابی به موفقیت شش ماه خواهد بود.
⛔ نقاط ضعف روش تولید محتوا

وقتگیر: در این خصیصه، دقیقاً مشابه لینک سازی است. اگر منابع کافی را به این کار اختصاص نداده و ثابت قدم نباشید، نتایج ناامید کننده خواهند بود. تولید محتوای ارزشمند نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار است.

مهارت نویسندگی: تهیه محتوا به تنهایی نمیتواند برای شما ارزش آفرین باشد. برای تاثیرگذاری بر روی مخاطبین باید توانایی بالایی در انتخاب موضوعات و بیان آنها داشته باشید.
✅ نقاط قوت روش تولید محتوا

برندسازی: ممکن است محصولات شما در طول زمان تغییر کند، اما برند یکتاست. بزرگ ترین نقطه قوت بازاریابی محتوا همین مورد است. در اکثر اوقات مردم به آنچه که می گویید دقت نمی کنند بلکه به لحن بیان توجه دارند.

بک لینک های ارگانیک: هرچه محبوب تر شوید، وب سایت های بیشتری به سایت شما لینک خواهند داد. تنها راه محبوب شدن نیز ایجاد و به کار گیری یک استراتژی تولید محتوای قدرتمند است.
بالاخره چه باید کرد؟ تولید محتوا بهتر است یا خرید بک لینک؟

اکنون ممکن است بپرسید: “با این اوصاف کدام استراتژی را در پیش بگیرم؟”. این سؤالی که همواره در دنیای سئو در مورد آن بحث صورت گرفته و بحثی طولانی و قابل توجه است. در این بحث انواع و اقسام نظرات بیان شده که هر کدام روش دیگر را پیشنهاد می دهد. در وبسیما ما به یک نسخه نسبتا کامل برای تعیین استراتژی رسیده ایم. برای اینکار ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:

۱٫ چه مقدار محتوای ارزشمند میتوان برای زمینه کاری من تولید کرد؟
۲٫ چقدر برای رسیدن به موفقیت زمان داریم و سئو چند درصد از مشتریان من را شامل خواهد شد؟
۳٫ نیروی انسانی لازم برای تولید محتوا را در اختیار دارم؟
منابع مالی مورد نیاز برای خرید بک لینک ارزشمند را در دسترس دارم؟
نکته بسیار مهم این است که ما هیچگاه این دو استراتژی را مجزا از هم بکار نمیگیریم بلکه همزمان بر روی هر دو برنامه ریزی خواهیم کرد. ولی پاسخ به سوالات بالا زمان بندی اجرای هر یک از این دو استراتژی را مشخص میکند.

بهترین روش آن است که شما کار خود را با تولید محتوا آغاز کنید و تا شش ماه بدون وقفه این کار را ادامه دهید. در این زمان شما در برخی از کلمات ارزشمند موفق میشوید و در برخی از آنها جایگاهی کسب نمیکنید. بعد از ۶ ماه استراتژی لینک سازی نیز به کمک شما می آید و تلاش میکنید تا عباراتی که در آنها جایگاه کسب کرده اید را تقویت کرده و جایگاه خود را استحکام بخشید.

دقت کنید که ما لینک سازی را بر روی عباراتی انجام میدهیم که موفقیت نسبی در آنها داشته ایم. اگر عباراتی هستند که هنوز هیچ جایگاهی برای آنها کسب نکرده اید بهتر است با ادامه روند تولید محتوا ابتدا خود را به صفحه اول گوگل برسانید و پس از آن با لینک سازی جایگاه خود را بهبود دهید.

لینک سازی ، استراتژی سئو، خرید بک لینک یا تولید محتوا
استراتژی تولید محتوا همیشه باید انتخاب اول شما باشد. ولی اگر زمینه کاری شما کشش تولید محتوای زیاد و مستمر را ندارد یا منابع انسانی لازم برای تولید محتوا را در اختیار ندارید نمیتوان به موفقیت آن امیدوار بود. در این شرایط شما باید منابع مالی مناسبی در اختیار داشته باشید، چند صفحه هدف بر روی سایت خود ایجاد کرده و با خرید بک لینک های ارزشمند جایگاه آنها را ارتقا دهید.

اگر بخش زیادی از مشتریان شما از طریق اینترنت و البته سئو به سمت شما می آیند نمیتوانید ماه ها برای رسیدن به موفقیت صبر کنید. در این شرایط میتوانید با لینک سازی سرعت پیشرفت خود را افزایش داده و سریعتر به نتیجه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *