تکنولوژی آر وی جی؛ نسل جدید تصویربرداری

loading...

تصویربرداری از اعضا بدن در پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تابحال برای تصویر برداری با کمک اشعه ایکس به مطب پزشک مراجعه کرده باشید، می دانید که استفاده از این تکنولوژی تشخیص مشکل و بیماری را بسیار راحت تر می کند. برای همین است که امروز به بررسی نسخه پیشرفته تر این تکنولوژی یعنی آر وی جی می پردازیم. یونیت دندانپزشکی نیز از دیگر تجهیزات ضروری در مطب دکتران، مخصوصا دندانپزشکان است. وب سایت dentyshine.com به ارائه این محصولات مشغول است که بیایید در ابتدا، با ویژگی های انها آشنا شویم.

آر وی جی

بیا با آن روبرو شویم. دندانپزشکان نیاز به رادیوگرافی دارند. با توجه به اینکه ۹۰ درصد درمان ها روش های کور هستند، رادیوگرافی همراه با درک لمسی عالی به دندانپزشک در انجام درمان های دندانی با کیفیت بالا برای بیماران کمک می کند.

بیش از ۱۲۲ سال از اختراع اشعه ایکس توسط W.H.Roentgen می گذرد. ۱۲۱ سال از زمانی که اتو والخوف استفاده از این شکل از تابش الکترومغناطیسی را در دندانپزشکی شناسایی کرد. او اولین اشعه ایکس دندان را گرفت و به مدت ۲۵ دقیقه خود را در معرض تشعشع قرار داد. اوه! این امروز جرم محسوب می شود، اینطور نیست؟ بیش از یک قرن بعد، ما پیشرفت های مختلفی در زمینه تصویربرداری دندان داریم. با این حال، ما هنوز تعداد زیادی متخصص دندانپزشکی داریم که به فیلم‌های خوب قدیمی اشعه ایکس پایبند هستند.

آیا ادامه این تکنیک تصویربرداری درست است یا دندانپزشکان باید به سمت اشکال بهتر تکنیک های رادیوگرافی در دندانپزشکی حرکت کنند؟ ارزشی که از تغییر به اشکال دیجیتالی رادیوگرافی به دست خواهید آورد چیست؟ بیایید به این سوالاتی که ممکن است در ذهن شما وجود داشته باشد پاسخ دهیم.

معرفی رادیوگرافی دیجیتال /RVG در دندانپزشکی

رادیوگرافی دیجیتال در دندانپزشکی توسط دندانپزشک فرانسوی دکتر فرانسیس موین در سال ۱۹۸۷ معرفی شد. دندانپزشک اهل تولوز این فناوری جدید را ثبت اختراع کرد و آن را آر وی جی نامید و نمونه اولیه آن را توسعه داد. این اولین حسگر بر اساس اصل دستگاه زوج شارژ (CCD) بود. با این حال، نسخه اول به کامپیوتر متصل نبود و تصاویر را می‌توان بر روی یک صفحه ویدیو مشاهده کرد، اما نمی‌توان آن‌ها را در رایانه ذخیره کرد. در سال ۱۹۹۲، گندکس را معرفی کرد، اولین سیستم رادیوگرافی دیجیتال متصل به کامپیوتر در جهان. این امر ذخیره سازی تصاویر، تبدیل به فرمت های مختلف و همچنین پس پردازش را امکان پذیر کرد.

اکنون که می دانیم RVG چگونه به وجود آمد، بیایید سعی کنیم بفهمیم که چرا خرید RVG در دندانپزشکی مهم است و چگونه می تواند عمل دندانپزشکی شما را بهینه کند!

یونیت دندانپزشکی

انتخاب را از کجا شروع کنیم، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

ابتدا نکات زیر را خودتان بررسی کنید:

قیمت

ابتدا باید مشخص شود که کدام بخش از بازار بیماران متعلق به کلینیکی است که تجهیزات برای آن خریداری می شود. به طور کلی پذیرفته شده است که سه بخش وجود دارد: اقتصاد، کسب و کار و سطح نخبگان. بر این اساس، شما باید در مورد بودجه تصمیم بگیرید.

مجموعه کامل

مهم است که بسته بسته را به وضوح تعریف کنید. در این موضوع رعایت اصل «میانگین طلایی» حائز اهمیت است. کمبود ابزار باعث طولانی شدن زمان پذیرش و خرید تجهیزات اضافی در آینده خواهد شد. در عین حال، ارزش انتخاب گزینه های “فقط در مورد” را نیز ندارد. برای محافظت از خود در برابر هزینه های غیر منطقی و اضافی، در زمان خرید مهم است که به وضوح درک کنید که چه متخصصانی روی این تجهیزات کار خواهند کرد.

رنگ

با توجه به طراحی مطب دندانپزشکی، در نظر بگیرید که چه طرح رنگی برای فضای داخلی مناسب است.

سازنده

اکنون تولید کنندگان تجهیزات را انتخاب می کنیم. بهتر است مدل ها را از حداقل سه سازنده در همان بخش قیمت برای خود علامت گذاری کنید. مهم این است که آنها قبلاً خود را در بازار داخلی تثبیت کرده اند و تجهیزات حداقل ۱۰ سال است که در کشور شما عرضه شده است.

گواهی

اطمینان حاصل کنید که تجهیزات با تمام استانداردهای ملی و بین المللی مطابقت دارند. گواهی انطباق ثبت نام الزامی است. هنگام انجام مراحل صدور مجوز به آنها نیاز خواهید داشت.

گزینه ها

حتما مجموعه کامل را با هم مقایسه کنید (که در قیمت اعلام شده کدام گزینه ها موجود است). بسیاری از تولید کنندگان قیمت پایینی را برای تجهیزات اساسی نشان می دهند که به معنای واقعی کلمه فقط یک صندلی را شامل می شود و با اضافه شدن گزینه ها، هزینه تجهیزات دو برابر می شود. بنابراین، این هزینه اولیه نیست که باید مقایسه شود، بلکه قیمت پیکربندی خاصی است که شما به آن علاقه دارید.

وب سایتی مانند dentyshine.com که به خرید و فروش و خدمات مشاوره در مورد تجهیزات پزشکی مشغول است، می تواند مقصدی مناسب برای خریداران باشد. در وب سایت دنتی شاین می توانید محصولات متفاوت را باهم مقایسه کنید و ویژگی های هر کدام را ببینید. همین طور توانایی خرید اتوکلاو ها و دیگر موارد را به صورت دست دوم نیز دارید. در نتیجه، پیشنهاد ما این است که به وب سایت دنتی شاین یک سری بزنید.

منبع :

https://dentyshine.com/product-category/%d8%a2%d8%b1-%d9%88%db%8c-%d8%ac%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *