سوالات متداول و تکنیک های سئو سایت

loading...

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

یک نمونه از سوالات متداول سئو نحوه عملکرد موتورهای جستجو می باشند. موتورهای جستجو مانند گوگل دارای ربات های جستجوگر هستند که کار آن ها شناسایی و ایندکس کردن صفحات سایت ها می باشد. از آنجایی که هدف از سئو و بهینه سازی یک وب سایت بالا بردن رتبه و کسب نتایج مثبت در گوگل می باشد، باید از روش هایی در بهینه سازی سایت خود استفاده نمایید تا این ربات ها بتوانند با توجه به محتویات صفحات و نشانه گذاری آن ها توسط کلمات کلیدی آن ها را ذخیره کنند و در هنگامی که کاربر عبارت یا کلمه کلیدی مرتبط با صفحه سایت شما را در گوگل جستجو می نماید ربات با استفاده از اطلاعات بدست آورده از سایت شما آن را در اختیار کاربر قرار دهد. بنابراین سئو سایت برای موتورهای جستجو امری مهم و ضروری برای سایت شما محسوب می گردد.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که موتور جستجوی گوگل سایت هایی که در صفحه نتایج به کاربر معرفی می کند را بر اساس اطلاعات موجود در سرورهای خود که قبلا توسط ربات ها بدست آمده و سایت شما را ایندکس کرده نمایش می دهد. به این صورت که در زمان سرچ کلمه کلیدی مورد نظر توسط کاربر، گوگل همان زمان تمام اینترنت را بررسی نمی کند بلکه سایت هایی که قبلا ایندکس نموده است را بر اساس معیارهای رتبه بندی خود پیدا کرده و به صفحه نتایج می آورد. به همین جهت می بایست از ایندکس شدن صفحات سایت خود اطمینان حاصل نمایید تا در زمان جستجوی کلید واژه مرتبط با سایت شما، کاربر بتواند آن را در صفحه نتایج مشاهده نماید.

عوامل تاثیرگذار بر رتبه سایت چه می باشد؟

فاکتورهای اصلی زیادی در تعیین نمودن رتبه صفحات سایت شما توسط گوگل وجود دارند که گوگل تابحال همه آن ها را معرفی نکرده اما چند نمونه از مهم ترین و تاثیرگذارترین این فاکتورها که توسط موتورهای جستجو معرفی شده اند به شرح زیر می باشند:

  • بک لینک: لینک های ورودی به سایت امتیاز مثبتی برای سایت شما دارند و در صورتی که از سایت هایی با اعتبار و رتبه بالاتر بک لینک داشته باشید تاثیر بیشتری بر بهینه سازی و سئو سایت دارد.
  • فاکتورهای سئو درونی و محتوا: متن هایی که در هر صفحه از سایت قرار می گیرند باید از اصول و قواعدی پیروی کنند که شامل سئو توضیحات متا، عنوان صفحه، تعداد و نوع کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر، لینک های خروجی، تگ های HTML و… می شود.
  • سن دامنه: دامنه هایی که قدمت بیشتری دارند برای موتورهای جستجو اعتبار بیشتری دارند و بهتر رتبه می گیرند.
  • بروزرسانی مستمر: درج مطالب جدید در سایت بطور مداوم و با کیفیت مناسب سئو سایت را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد، حتی اگر محتواهای قدیمی سایت خود را ویرایش و به روز نمایید می تواند نتیجه مثبتی برای سایت داشته باشد زیرا گوگل آن را سایتی زنده و پویا محسوب می کند.

معمولا برای نتیجه گرفتن سئو چقدر زمان لازم است؟

این که سئو سایت چقدر زمان می برد و چه مقدار زمان لازم است تا نتایج عملیات سئو مشخص شود از دیگر سوالات متداول سئو می باشد که برای تمام افراد پیش می آید. باید بدانید که در صورت استفاده از روش های اصولی و صحیح نتایج واقعی سئو را می توان تقریبا از ابتدای کار حس کرد و با بررسی ماهانه می توانید گزارش عملکرد، بهبود رتبه و افزایش میزان ترافیک سایت را مشاهده نمایید. اما به طور کلی محدوده زمانی مورد نیاز برای دریافت نتایج حاصل به محتوا، موتورهای جستجو، سختی کلمات کلیدی، و رقابت برای تثبیت موقعیت در رتبه اول گوگل وابسته می باشد.

تبلیغات گوگل (ادوردز) بهتر است یا سئو؟

جواب این سوال که ادوردز بهتر است یا سئو این است که ادوردز تبلیغات شما را بالاتر از هر نتیجه ای و در صفحه ی اول نتایج گوگل نشان خواهد داد. این نتیجه با سئو نیز امکان پذیر است اما نیاز به صرف زمان و انرژی بالایی دارد. ادوردز و سئو رقیب هم نیستند. آن‌ها دو ابزار قدرتمند و به نوعی انبار مهمات دیجیتال مارکتینگ هستند و برای دریافت ترافیک بیشتر و نتایج بهتر از آن‌ها استفاده می‌شود و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که با شناسایی دقیق آن‌ها می‌توانید استفاده‌ای بهینه و حداکثری از آن داشته باشید.

آیا یک شرکت سئو می تواند کاری کند که رتبه یک گوگل در یک کلمه کلیدی خاص متعلق به سایت من شود؟

بله، اگر بخواهیم صادقانه برخورد کنیم، یک شرکت سئو یا یک سئوکار حرفه ای می تواند کسب رتبه یک گوگل را برای سایت شما فراهم کند. آنها می توانند از تکنیک های مبهمی استفاده کرده و با قرار دادن لینک سایت شما در تعداد زیادی وبلاگ رتبه سایت شما را افزایش دهند و به صفحه اول گوگل برسانند. ترافیک سایت شما در این صورت افزایش می باید و در صورتی که کمی خوش شانس باشید، شاید رتبه یک گوگل را در کلمه کلیدی مورد نظر خود کسب کنید.

چیزی که این شرکت های سئو یا به اصطلاح آژانس های سئو به شما نمی گویند این است که آنها در این مدت به گونه ای برروی سایت شما کار میکنند که احتمالا بعد از مدتی مشاهده می کنید که رتبه سایت شما به صورت ناگهانی بالا میرود. این جا زمانیست که گوگل به بررسی سایت شما می پردازد تا ببیند که اوضاع از چه قرار است.

آیا بعد از نصب افزونه های سئو در وبسایت می توانم به صندلی تکیه دهم و منتظر افزایش رتبه سایت خود باشم؟

خیر، افراد زیادی وجود دارند که تنها پلاگین های سئو را در سیستم های مدیریت محتوای خود نصب کرده و کل پروسه سئو را از یاد می برند. در یک دنیای خیالی ممکن است ابزاری وجود داشته باشد که صرفا با استفاده از آن به صدر نتایج جستجو برسید. اما در دنیای واقعی هیچ ابزار جادویی وجود ندارد که بتواند به شما در افزایش رتبه سایت کمکی کند. شما برای جذب کاربران و موتورهای جستجو می بایست دست به هر کار تاثیر گذاری بزنید. افزونه های سئو، انجام سئو را آسانتر می کنند اما همچنان می بایست خود دست به بهنیه سازی جامع سایت بزنید.

چه کار بایست کنیم؟ اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه Yoast SEO را نصب کنید. از کنسول جستجوی گوگل بهره برده تا به خطاهای احتمالی سایت پی ببرید. سپس به وبسایت خود برگشته و تکنیک های سئو را همینطور تکرار کنید. آنالیز های دوره ای بر روی سایت انجام داده تا با اشکالات آن واقف شوید.

طول عنوان در سئو باید چقدر باشد؟

طول عنوان در سئو از آن دسته مواردی است که هنوز هم بسیاری از متخصصین سئو درباره آن با یکدیگر اتفاق نظر ندارند. تگ عنوان در واقع یک عنصر اصلی HTML است که به صورت اختصاصی متن عنوان صفحه سایت شما را در خود جای داده است. تگ های عنوان در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر به نمایش در می آیند.

با یک بررسی ساده متوجه این قضیه خواهید شد؛ گوگل به طور معمول، ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر متن عنوان را در صفحات نتایج جستجوی خود به کاربران نشان می دهد. اگر عنوان های خود را سعی کنید زیر ۶۰ کاراکتر تولید کنید، بر اساس تجربه ای که به دست آورده ایم، حدود ۹۰ درصد مواقع، موتور جستجوی گوگل، عنوان شما را به صورت کامل به کاربر نشان می دهد.

پس بهتر است بدانید که هیچ محدوده خاصی برای طول عنوان در سئو توسط مرکزی اعلام نشده است؛ حتی اگر کاراکترهای عنوان را بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر نگه دارید، باز هم ممکن است در برخی مواقع عنوان شما به درستی در گوگل نشان داده نشود. این مسئله هم که گوگل تنها ۶۰۰ پیکسل را برای عنوان شما در نظر می گیرد، می تواند در نوشتن عناوین، به شما کمک کند.

مواردی که شما می توانید در عنوان صفحه سایت خود قرار دهید:

  • عبارت کلیدی اصلی
  • عبارت های کلیدی فرعی
  • نام برند
  • اعداد
  • عبارت های جذاب کننده

نکته: “سعی کنید بهترین و جذاب ترین متن را برای عناوین خود در نظر بگیرید. البته سعی کنید نکات طول عنوان در سئو را نیز در این مورد رعایت کنید؛ به هر حال عنوانی که جذاب باشد اما نتواند به صورت کامل در نتایج جستجو نشان داده شود، اثرگذار نخواهد بود.”

 

برگرفته از سایت تلاش نت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *