قوانین لینک سازی در سئو

loading...

در این مقاله قصد داریم با هم قوانین لینک سازی رو بررسی کنیم. همه میدونیم که لینک ها جزء سه فاکتور اصلی رتبه بندی در گوگل و بسیار تاثیرگذار در مبحث سئو هستند. هستند و مزایای خیلی زیادی برای هر وبسایت دارند. اما اینکه چه کاری برای لینک سازی درسته و چه کاری غلط، واقعا گیج کنندست. میخوایم در ادامه بعضی از بایدها و نباید ها در لینک سازی را معرفی کنیم تا موضوع براتون روشن تر بشه.

 

باید های لینک سازی

خب! چه قوانینی باید در انجام لینک سازی در نظر گرفته بشه؟ بیایید با هم این قوانین رو بررسی کنیم:

 

  • تعیین ارزش لینک

صرف نظر از پتانسیل رتبه بندی، لینک چه ارزش دیگه ای برای سایتتون داره؟ باعث افزایش ترافیک سایتتون میشه؟ با موضوع صفحه مورد نظر مرتبطه؟ باعث افزایش اعتبار می شه؟ فقط کافیه بررسی کنید تا براتون مشخص بشه که واقعا چه ارزش افزوده ای برای سایتتون داره.

 

  • لینک سازی با سایت هایی که برند شما را معرفی کرده اند

یکی از سریع ترین روش ها برای دریافت لینک اینکه متوجه بشید چه کسانی برند و کمپانی شما را منشن می کنند اما ارتباط لینکی برقرار نکرده اند. مثلا وبسایتی به بررسی بهترین های زمینه فعالیت شما اشاره کرده و نام برند شما را هم در این لیست قرار داده اما به شما لینک نزده. می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید و بگویید نظرشان درباره ایجاد لینک به سایت شما چیست؟

 

  • عالی باشید و از چیزهای خوب پشتیبانی کنید

خیریه ها و مراکز خصوصی که در منطقه و شهر شما وجود دارند فرصت مناسبی هستند که با اسپانسر شدن آن ها در هر اندازه ای که باشد بتوانید لینک دریافت کنید. البته این مورد کمی در کشور ما فعلا کاربردی نیست چون اولا اکثر این مجامع وب سایت ندارند و اگر هم داشته باشند نمیتونن باهاش کار کنن که بخوان لینک بدن! شما از این گزینه میتونید برای حمایت از کنفرانس ها و همایش ها استفاده کنید.

 

  • ایجاد محتوای اورجینال

بسیاری از افراد درباره این موضوع صحبت می کنند اما وقتی موضوع لینک سازی مطرح می شه، این گونه خواهد بود که : «لینک سازی مرده است، محتوایی باکیفیت ایجاد کنید آن گاه کاربران به شکل طبیعی به شما لینک خواهند زد. این هوشمندانه است».

بله بی شک این تاکتیک استثنائی است اما فکر  می کنم باید درباره چیز واقعی تری حرف بزنیم. منظور من ساخت لینک و بعد از آن بدست آوردن لینک است!

 

  • اصلاح لینک های شکسته

این روش یکی از تاکتیک های استفاده دوباره از لینک هاست که زمان بسیار کمی از ما میگیره و هم چنین احتیاج به تلاش فراوان نداره. یعنی شما لینکی در سایتتون از قبل داشتید اما الان صفحه آن لینک خطای ۴۰۴ است، هنگامی که کاربران از موتور جستجو وارد این صفحات می شوند به دلیل حذف این صفحات یا انتقال صفحات به لینک های دیگر با این خطا مواجه می شوند. بهترست از کد انتقال ۳۰۱ برای انجام این کار برای انتقال اعتبار صفحه به صفحه دیگر استفاده کنید.

 

قوانین لینک سازی در سئو

 

نباید های لینک سازی

خب چه کارهایی نباید بکنیم؟ نباید های لینک سازی عبارتند از:

 

  • استفاده از متن خاصی برای تمام لینک ها

این موضوع اسپم به نظر می رسد و بسیاری از خبرگان دنیای وب در کنفرانس ها و جلسات خود اعلام کرده اند که باید این روش را کنار گذاشت. سایت ها باید به صفحاتی لینک بزنند که بیشتر به موضوع آن صفحه مربوط می شود. این روش طبیعی تر خواهد بود. گوگل این لینک گذاری را ارگانیک در نظر می گیرد و در طولانی مدت به سایت کمک خواهد کرد. البته این بیشتر یک پیشنهاد است اما بقیه موارد را قطعا انجام ندهید.

 

  • خرید بک لینک های بی کیفیت

اگر قصد خرید بک لینک دارید حتما در مورد کیفیت سایت ها و لینک هایی که دریافت میکنید به خوبی تحقیق کنید. بسیاری از سایت های فروش بک لینک با ثبت دوباره دامنه های منقضی شده دارای اعتبار، پکیج های فروش بک لینک خود را بیشتر می کنند ولی این نوع از سایت ها و بخصوص لینک های خروجی آن ها به راحتی برای گوگل قابل شناسایی هستند و بجز ضرر چیزی برای سایت شما نخواهد داشت!

البته ابن فقط یکی از عوامل کیفیت پایین بک لینک هاست و در هنگام خرید باید به مواردی مانند اعتبار دامنه، عمر وب سایت، تعداد لینک های خروجی و … نیز توجه کنید.

 

  • لینک های مخفی

لینک های سفیدی که در یک زمینه سفید حضور دارند از دید بیننده پنهان هستند اما خزشگرها آنها را تشخیص می دهند. این کار را انجام ندهید. این تاکتیک قدیمی است و در حال حاضر خطرناک هستند. موتور جستجو گوگل بسیار هوشمند شده و این موارد را تشخیص می دهد.

البته این نکته را هم باید اضافه کنیم که متاسفانه همین الان بعضی از سایت ها از همین روش هنوز استفاده می کنند و جریمه هم نشدند!

 

  • لینک های دایرکتوری کم کیفیت

لینک ها و نوشته هایی به طور متمادی بارگذاری می شدند دیگر تاثیرگذار نیست و نباید مورد استفاده قرار بگیره. اعتقاد همه خبرگان سئو  اینکه یک دایرکتوری خوب به راحتی و رایگان لینک شما را در سایت خودش اضافه نمی کنه!

 

  • لینک های قسمت فوتر و هدر سایت

این نوع لینک ها در قسمت فوتر و یا بالای وبسایت قرار داره و باعث می شه سایت شما اسپم تلقی بشه. البته این قسمت بیشتر مربوط به طراحان و سئوکاران و به نوعی کپی رایت هست و می بایست این دوستان هم (از جمله خود ما) به روش های متفاوتی کپی رایت خودشون را قرار بدن!

 

  • لینک های قسمت کامنت با متن خاص

حتما باید از این مورد هم دوری کنید. مانند مابقی موارد، این مورد هم فقط باعث اسپم شدن سایت شما می شه، در دراز مدت به شما کمکی نمی کنه و در کل ارزشی برای وبسایت نداره. پس مانند مابقی نبایدهای دیگر این را هم استفاده نکنید.

 

  • سوء استفاده از پست های مهمان

از پست مهمان فقط برای لینک سازی استفاده نکنید. اگرچه بر عکس بسیاری از افراد من طرفدار سر سخت پست مهمان بخاطر ارزشی که دارد هستم، چه لینک وجود داشته باشد چه نداشته باشد، پست مهمان ارزش بسیار بالایی دارد و فقط به عنوان فرصتی برای لینک سازی بهش نگاه نکنید.

 

  • ابزارهای خودکار

از این ابزارها برای تولید لینک در وبلاگ های مختلف استفاده می کنند. یکی از این ابزار ها ScrapeBox است که در وبلاگ ها لینک هایی را در کامنت ها ایجاد می کنه. البته نمونه های داخلی برای سیستم های بلاگدهی فارسی نیز بسیار وجود داره. به هیچ عنوان این مورد را به کار نبرید.

 

  • راه اندازی شبکه لینک دهی خصوصی

بسیاری از دوستان بر این باورند که تعدادی وبلاگ راه اندازی کنند و از آن ها به وب سایت خودشان لینک بدهند. ولی این جاست که شما واقعا دچار مشکل می شید. در صورتی که گوگل شما را شناسایی کنه که حتما می کنه، وبسایت شما هم جریمه میشه و هم از ایندکس حذف خواهد شد. این آیتم به شدت اسپمه و پیشنهاد می کنیم که از آن استفاده نکنید.

 

  • تبادل لینک

در گذشته روشی وجود داشت به نام تبادل لینک دو طرفه. یعنی دو سایت به قولی به هم نان قرض می دادند و همدیگر را لینک می کردند. این روش به راحتی توسط گوگل شناسایی شد و دیگر موثر نیست و باید با روش های موثر، لینک های طبیعی و با اعتبار بالا دریافت کرد.

 

امیدوارم مطالب گفته شده بسیاری از ابهامات شما را در زمینه لینک سازی برطرف کرده باشه. در ضمن سعی کنید چند وقت یکبار به این مقاله سری بزنید چون اگر یافته جدیدی در زمینه لینک سازی داشته باشیم در همین قسمت ارائه میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *