رپورتاژ آگهی چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

loading...

معمولا برای اینکه بتوانیم یک وبسایت بهینه داشته باشیم و در گوگل رتبه خوبی را به خود اختصاص دهیم باید راهکارهای زیادی را در نظر بگیریم. مثلا یکی از راهکارهای اصولی و تاثیرگذار تبلیغات است. هنوز هم که هنوزه تبلیغات حرف مهمی برای گفتن دارد! یکی از روش‌های تبلیغ وبسایت، ارائه رپورتاژ به سایر وبسایت‌هاست. اینگونه کاربران آن سایت‌ها ما را شناخته و جزء کاربران شما نیز خواهند شد.
اگر به شما گفته شده‌است که برای بهبود سئوی وبسایت خود باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنید و نمی‌دانید رپورتاژ آگهی چیست و چه اهمیتی در سئو دارد این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا می‌خواهیم درباره رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو صحبت کنیم.

رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو

رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو

در زمان بهینه‌سازی یک سایت اینترنتی اولین چیزی که اغلب در مورد تاثیر زیاد آن حرف و حدیث‌های زیادی به گوش می‌رسد، رپورتاژ آگهی است. این شیوه تبلیغاتی به دلیل تاثیر مستقیم و قدرتمند خود در بهبود جایگاه و رتبه یک سایت در موتورهای جستجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما نکته عجیب این است که تعدادی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی با این مفهوم آشنایی کامل ندارند و اغلب در مورد رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو سوالاتی را مطرح می‌کنند. در ادامه علاوه بر معرفی رپورتاژ آگهی و نحوه ایجاد آن در سایت‌های معتبر، نکاتی را بیان خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند بتوانید یک تبلیغ استاندارد که بیشترین تاثیر را در سئو سایت شما داشته ‌باشد تهیه کنید.
رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ یک شیوه تبلیغاتی موثر است که در آن صاحبان کسب و کارهای اینترنتی محتواهای سئو شده بسیار قوی که حاوی پیام تبلیغاتی خاصی است را در سایت‌های معتبر قرار می‌دهند. ویژگی بارز این محتوا داشتن لینک‌های بسیار معتبر است که با کلمات کلیدی هدف کسب و کار مورد نظر ایجاد شده‌اند. از آنجا که لینک‌ها دارای اعتبار دائمی هستند و تا همیشه ماندگار خواهند بود این شیوه تبلیغاتی توانسته ‌است موثرتر از سایر شیوه ها خود را نشان دهد. بنابراین زمانی که شما محتوایی کاملا سئو شده از سایت خود را که حاوی چند لینک با کلمات کلیدی هدف است را در سایت معتبری قرار می‌دهید می گویند که رپورتاژ آگهی داده‌اید.
رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

رپورتاژ آگهی – رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

همانطور که گفته شد هر رپورتاژ حاوی یک یا چند لینک معتبر است که با کلمات کلیدی هدف به سایت شما ارجاع داده می‌شوند. از آنجا که هر لینک معتبر و دائم می‌تواند به طور مستقیم برای سایت شما نتایج عالی به بار بیاورد و نظر موتورهای جستجو با به سایت شما جلب کند، رپورتاژ برای سئو بسیار مفید است و در واقع رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو بسیار زیاد است. داشتن لینک‌هایی با انکر تکست کلمات کلیدی مهم سایت شما در متن محتوا آگهی شما که مادام العمر هستند باعث می‌شود اعتبار شما در آن کلمات کلیدی بالاتر رود.

این شیوه برخلاف سایر روش‌های لینک سازی مانند پاپ آپ یا خرید بک لینک‌های متنی که در سایت ‌های اسپم قرار دارند نه تنها مضر نخواهد بود بلکه باعث افزایش اعتبار سایت شما خواهد شد. از آنجا که موتورهای جستجو با حساسیت بسیار بیشتری به نسبت گذشته به آنالیز بک لینک‌های یک سایت می پردازند و علاوه بر تعداد بک لینک‌ها اعتبار آنها را نیز در جایگاه یک سایت مورد توجه قرار می‌دهند، رپورتاژ موثرترین شیوه تبلیغاتی برای گرفتن لینک‌های خارجی خواهد بود. از طرفی اگر سایت رپورتاژ دهنده آمار بازدید خوبی داشته باشد قطعا این شیوه تبلیغاتی مزایا دیگری نیز برای شما به همراه خواهد داشت که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.
فواید رپورتاژ برای افزایش اعتبار یک سایت

رپورتاژ آگهی – فواید رپورتاژ برای افزایش اعتبار یک سایت

شاید از خود بپرسید آیا تنها فایده این شیوه تبلیغات گرفتن بک‌ لینک‌هایی است که بر سئو سایت تاثیر می گذارند؟ در جواب شما باید بگوییم هر چند همین یک فایده هم بسیار تاثیر گذار است و اهمیت آن را نباید نادیده گرفت، رپورتاژ فواید بسیار زیاد دیگری خواهد داشت که در زیر نمونه هایی از آن را برای شما لیست کرده‌ایم.

شما بوسیله یک رپورتاژ موثر که حاوی محتوا تبلیغی استاندارد است می‌توانید برند خود را معرفی کنید.
با این تبلیغ می توانید در سایت های پربازدید ، کاربران زیادی را به سمت سایت خود بکشانید. چرا که این تبلیغ تا همیشه در سایت هدف باقی می ماند و حتی اگر به مرور زمان در نتایج قدیمی تر سایت قرار بگیرید باز هم می تواند بازدیدکننده هایی را به سایت شما بکشاند
این شیوه تبلیغاتی تنها شیوه‌ای است که دائمی بوده و شما می‌توانید تا زمانی که سایت رپورتاژ دهنده در حال فعالیت است از آن استفاده کنید
با کمک این تبلیغات می توانید به ساده‌ترین شیوه ممکن محصولات و خدمات خود را معرفی کنید
هزینه این گونه تبلیغات به نسبت اینکه مادام العمر است و نتایج بسیار عالی برای سایت شما خواهد داشت بسیار پایین است.
این شیوه در برندسازی اینترنتی شما بسیار موثر خواهد بود.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد برندینگ و شبکه های اجتماعی
ویژگی‌های یک رپورتاژ استاندارد

رپورتاژ آگهی – ویژگی‌های یک رپورتاژ استاندارد

مشابه تمام شیوه‌های تبلیغاتی این شیوه نیز زمانی می‌تواند موثر باشد که به شیوه‌ای اصولی و کاملا استاندارد انجام شود. اگر چه معیارهای یک رپورتاژ استاندارد از نظر هر سئوکار یا وبمستری ممکن است متفاوت باشد اما در یک چارچوب کلی می توان ویژگی‌های مهم و لازم آن را بصورت زیر لیست کرد تا رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو را متوجه شویم:

باید دارای یک هدف خاص باشد. یعنی از قبل باید مشخص کنید که با چه هدفی می خواهید رپورتاژ بدهید. چه کاربرانی را مورد هدف قرار می‌دهید؟ آیا قصد شما فقط گرفتن بک لینک است یا می‌خواهید بازدیدکننده‌هایی را به سایت خود بکشانید؟
محتوای آن باید کاربر پسند ، سئو شده ، جذاب و گیرا باشد تا بتواند کاربران و موتورهای جستجو را به سمت خود بکشاند
متن محتوا نباید بسیار طولانی یا بسیار کوتاه باشد.
در لینک سازی داخل محتوا تبلیغی باید حتما از انکرتکست‌های مورد هدف استفاده شود تا بتواند موثرتر واقع شود.
در هر محتوا سعی شود که تعداد لینک‌ها بیشتر از ۴ لینک نباشد تا اعتبار لینک‌ها حفظ شود. در محتواهای کوتاه تر سعی شود بیشتر از ۲ لینک به یک سایت داده نشود.
با انکرتکست‌های مختلف برای یک صفحه رپورتاژ ایجاد شود
بطور کامل نام برند در آن معرفی شود
در یک سایت معتبر ارائه شود.

چه زمانی رپورتاژ برای سایت موثرتر خواهد بود؟

رپورتاژ آگهی – چه زمانی رپورتاژ برای سایت موثرتر خواهد بود؟

گاهی صاحبان کسب و کار در انتخاب بهترین زمان برای دادن رپورتاژ دچار شک و شبه می‌شوند عده‌ای از همان ابتدا راه اندازی سایت که هنوز محتوایی بر روی آن قرار نگرفته است تلاش می‌کنند با گرفتن این نوع تبلیغات سایت خود را بالا بکشند. اما این کار نه تنها برای سایت مفید نخواهد بود بلکه به آن لطمه می‌زند. بک لینک ‌های رپورتاژ نوعی رای دادن به صفحه یا نوشته‌ای از سایت شماست و زمانی می‌تواند موثر باشد که در سایت محتوای مناسب و باکیفیتی متناسب با هدف شما وجود داشته باشد. بنابراین زمانی که شما هنوز در اول راه هستید این شیوه می ‌تواند حکم تمارض را داشته باشد و گوگل حتما یک امتیاز منفی برای سایت شما در نظر می‌گیرد. از طرفی عده‌ای هم بر این باورند که ریپروتاژهای بیشتر می‌تواند نتایج بهتری برای یک سایت به دنبال داشته باشد درحالیکه تعداد زیاد آن نیز می‌تواند باعث حساسیت موتورهای جستجو شود.

بنابراین مهم است که شما چه زمانبندی را برای دادن رپورتاژ سایت خود در نظر می‌گیرید چون این شیوه تبلیغاتی هم همانند تمام شیوه‌های دیگر اگر بصورت هدفمند و زمانبندی شده انجام نشود قطعا می تواند برای سایت شما مضر باشد.
نکاتی که در تهیه یک رپورتاژ موثرتر باید به آن دقت کرد

رپورتاژ آگهی – نکاتی که در تهیه یک رپورتاژ موثرتر باید به آن دقت کرد

برای اینکه بتوانید یک رپورتاژ موثرتر داشته باشید بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

سایت های معتبر که با حوزه شما مرتبط هستند را برای تبلیغ انتخاب کنید.
حتما مطمئن شوید که محتوای تبلیغی داده شده دائمی خواهد بود و لینک‌های آن به هیچ عنوان حذف نمی‌شود
از دادن لینک‌های زیاد در داخل متن محتوا خودداری کنید
زمانبندی دادن این نوع آگهی تبلیغاتی را حتما مشخص کنید و برای آن طرح و برنامه داشته باشید
با توجه به مخاطبان هدف خود و همینطور هدفی که برای دادن رپورتاژ دارید، محتوا رپورتاژ را آماده کنید
بطور مستقیم به تبلیغ برند خود نپردازید و سعی کنید که معرفی برند در لا به لای یک محتوا خوب انجام شود

با کمک این مقاله رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو را شناختیم و متوجه شدیم چگونه باید یک رپورتاژ آگهی تنظیم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *