راز کوچک کثیفی از سئوی وبلاگ

loading...

وبلاگ چیست؟ سئو وبلاگ چیست؟

وبلاگ و وبلاگ نویسی یکی از موضوعات رو به گسترش در دنیای وب و اینترنت است. در وبلاگ شما به صورت منظم در مورد موضوع یا موضوعاتی خاص مطلب می‌نویسید.

بعضی از وبلاگ ها شخصی بوده و راجع به تمایلات و علائق فرد می‌باشد در حالی که درصد بالایی از وبلاگ ها به منظور بهبود سئو سایت و رتبه آن در نتایج جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور خلاصه سئو وبلاگ عبارت است از مجموعه اقداماتی که باعث می‌شود موضوعات وبلاگ در زمان جستجو در گوگل، رتبه بالایی داشته باشند تا بازدید کنندگان زیادی را به وبلاگ مذبور و سایت مورد نظر هدایت کنند.

سئو وبلاگ - وبلاگ نویسی و اهمیت وبلاگ در سئو سایت

موضوعی که خیلی از نویسنده ها درباره سئو وبلاگ نمی‌دانند!

خیلی از افراد زمانی که به سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فکر می‌کنند، به یاد بخش های فنی سئو می‌افتند. راز اصلی در سئو وبلاگ این است که بخش فنی سئو امری ساده است و به ندرت برایتان پیشرفتی که مد نظرتان است را همراه می‌آورد.

شاید بعضی از افراد بگویند که اصول فنی سئو سخت است ولی در حقیقت این طور نیست. آن‌ها صرفا چند تکنیک هستند که می‌توانید روی سایت تان پیاده سازی کنید.

اگر سایت شما با استفاده از یک سامانه مدیریت محتوای خوب مثل وردپرس پیاده سازی شده باشد، این تغییرات فنی و رعایت اصول سئو می‌تواند باعث پیشرفت چند درصدی سایت تان شود ولی آن رشد عظیمی که دنبال آن هستید را نخواهید دید.

حتما بخوانید  آیا سئو صفحه اصلی کماکان وجود دارد؟

برای آن رشد عظیم به دو چیز نیاز دارید: ۱. محتوای عالی ۲. لینک های خوب. 

اکثرا در سئو وبلاگ چه کار می‌کنند؟

فرض کنید که شما یک سئو رایتر و نویسنده وبلاگ هستید و روزانه چندین پست در مورد یک موضوع خاص برای وبلاگ تان می‌نویسید.

شما یک عنوان دوستانه برای نوشته هایتان انتخاب می‌کنید. مثلا عنوان هایی به صورت “عنوان پست – نام وبلاگ”  و یا “عنوان پست | نام وبلاگ” و یا فقط “عنوان پست”.

همچنین از یک ساختار لینک مناسب استفاده می‌کنید تا عبارات مرتبط با متن در ساختار لینک شما نیز درج شده باشند. همچنین مطمئن هستید که تم سایت شما مشکلی را برای خزشگر گوگل ایجاد نخواهد کرد و گوگل به راحتی می‌تواند محتوای سایت شما را بخواند و آن را ایندکس کند.

احتمالا از یک افزونه سئو برای سایت تان استفاده می‌کنید تا نکات مهم را به شما یادآوری کند که این موضوع خیلی مهم است. اما توجه داشته باشید که اصل محتواست که خوانده می‌شود. محتواست که قرار است مخاطب را درگیر کند و با او ارتباط برقرار کند.

اگر تمامی نکات فنی سئو و سئو وبلاگ را رعایت کرده باشید ولی متن شما توسط مخاطب خوانده نشود، قطعا گوگل ترجیحی به پیشنهاد مجدد متن شما به سایر مخاطبان ندارد (گوگل این موضوع را از طریق متغیرهای نرخ پرش (Bounce Rate) و مدت زمان ماندن در سایت (Time On Site) متوجه می‌شود).

مختوا! محتوا و محتوا! اصل همین است و این موضوع یعنی عنوان بهتر و جذاب تر،‌ snippet بهتر در گوگل و متن بهتر.

حتما بخوانید  آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی

اصل اساسی برای سئو وبلاگ: خودتان را در نقش جستجو کننده بگذارید و نتایج جستجو را ببینید

یک لحظه خودتان را جای مخاطب بگذارید و فرض کنید درباره موضوعی که درباره آن نوشته‌اید، در حال جستجو هستید. فرض کنید که همین الان در لیست بالای نتایج جستجوی گوگل قرار دارید. خب اولین چیزی که می‌بینید چیست؟

پاسخ این است: ۱. عنوان نوشته ۲. لینک نوشته ۳. متن snippet

آیا این ۳ شما را متقاعد می‌کند که روی لینک پست کلیک کنید؟‌

شاید این نکته به نظر شما خیلی ساده به نظر برسد اما تعداد زیادی از وبلاگ نویسان به این موضوع توجه نمی‌کنند. می‌خواهید بدانید چرا؟ به خاطر این که این موضوع در جلوی چشم آن‌ها نیست!

هیچوقت اتفاق نمی‌افتد که به محض انتشار یک پست در نتایج جستجو باشید و بنابراین بسیاری از وبلاگ نویسان، این موضوع را به بعد موکول می‌کنند و بنابراین نتیجه این می‌شود که هیچ وقت به آن رجوع نمی‌کنند.

و اما چه باید کرد؟

خیلی ساده شما می‌توانید با استفاده از سایت seomofo این مورد را بررسی کنید. هدف اصلی این سایت بهینه سازی این ۳ مورد است ولی چون در زبان فارسی خیلی عملکرد مناسبی ندارد، ما به آن بخش کاری نداریم. تنها چیزی که می‌خواهیم این است که مشابه گوگل، این ۳ مورد را به ما پیشنهاد بدهد.

در شکل زیر ما این کار را با سایت خودمان و همین مقاله انجام داده ایم:

متن sniipet مقاله سئو وبلاگ سایت لرن مارکتینگ

در خاطر داشته باشیم که پست اسلاگ باید شامل کلمه ی کلیدی اصلی برای پست باشد، زیرا آن در نتایج جستجو اهمیت پیدا می کند، ولی باز هم قسمتی قابل خواندن در نتایج جستجو می باشد. بیایید از خودمان چند سؤال بپرسیم:

  • آیا لینکی که برای پست درست کرده‌ایم به اندازه کافی گویای محتوای پست هست؟
  • چه طور می‌توانم بهترین عنوان را برای نوشته ام ایجاد کنم؟
  • آیا در متن عنوان کلمات توقف وجود دارد؟
حتما بخوانید  نحوه استفاده از گوگل: اپراتورهای جستجو

اگر پاسخ به این سوالات بله باشد، مخاطب روی لینک شما کلیک می‌کند و اگر خیر باشد، به لینک دیگری مراجعه می‌کند.

و اما کثیف ترین راز سئو وبلاگ

این موضوع کثیف ترین راز سئوی وبلاگ است: کار و تلاش سخت برای نوشتن متنی عالی.

بسیاری از افراد همیشه در تلاش برای پیدا کردن کلیدواژه های بهتر هستند تا از این طریق بتوانند ورودی بیش تری از گوگل بگیرند. در حالی که اگر عنوان بهتری و اسنیپت بهتری بنویسند، از همان کلماتی که اول هستند ورودی بسیار بیش تری می‌گیرند.

از طرف دیگر در خیلی از اوقات، افراد روی لینک کلیک می‌کنند و به سایت هم مراجعه می‌کنند ولی بلافاصله آن را می‌بندند! چون که متن خوب نوشته نشده است.

راز سئو وبلاگ همین است: تمرکز برای نوشتن متن بهتر برای برقراری ارتباط بیش تر با مخاطب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *