به روزرسانی الگوریتم سرعت گوگل

loading...

از این تاریخ تیر سرعت بارگذاری سایت ها در دیوایس های موبایلی، یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی گوگل و موثر در سئو به حساب میاد. پس باید سرعت بارگذاری سایتتون در دیوایس های موبایلی بالا باشه وگرنه بازار رو به رقباتون واگذار کردین.
از چند ماه گذشته گوگل به سایت ها اعلام کرده بود که باید منتظر به روزرسانی موبایلگدون باشند و حالا در ماه جولای این بروزرسانی اجرایی شده. البته از سال ۲۰۱۰ هم موبایلگدون جزء فاکتورهای رتبه بندی به حساب میومد. وبسایت برای کسب رتبه بندی مناسب باید به طور همزمان هم سرعت بارگذاری بالایی داشته باشه و هم محتوایی باکیفیت و مرتبط ارائه کنه.

آمارهای زیر توسط گوگل درباره پروژه های بهینه سازی موبایل ارائه شده:
• اگر بارگذاری صفحه بیش از ۳ ثانیه طول بکشد، ۵۳% کاربران سایت را ترک میکنن!
• به طور میانگین زمان بارگذاری یک سایت در دیوایس مویایلی ۱۵ ثانیه است. این پارامتر نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی ۷ ثانیه سریع تر شده.
• ۵۳% از URL های موبایلی بزرگ تر از ۲ مگابایت هستن.
• بیشترین تعداد صفحات موبایلی در سیستم ارتباطی ۴G و یا ۳G بارگذاری میشن.

مرکز تحقیقاتی سرچمتریک که از کمپانی های بزرگ سئو و بهینه سازی به حساب میاد، تحقیقی درباره وضعیت سرعت سایت انجام داده که خلاصه اون رو میتونید در جدول زیر ببینید؛ سرعت بارگذاری صفحات رتبه های ۱ تا ۱۵ گوگل به طور میانگین محاسبه شده و علاوه بر ارائه بنچمارک میانگین همه صفحات، بقیه اطلاعات، جزئی تر شده و ۵ مورد تجارت الکترونیک، سرمایه گذاری، سلامت، مدیا و گردشگری، با اطلاعات زمان بارگذاری ارائه شده.
همون طور که میبینید صفحات موبایلی که در جایگاه های ۱ تا ۵ رتبه بندی شدن سرعت بارگذاری بالاتری نسبت به رنک های ۶ تا ۱۵ دارن. بنچمارک ۵ صفحه برتر ۲٫۵ ثانیه است که نسبت به استاندارد ارائه شده گوگل یعنی ۳ ثانیه، عملکرد بهینه ای به حساب میاد.

به روزرسانی الگوریتم سرعت گوگل

این زمان برای رتبه ۶ تا ۱۰ ، ۲٫۸ ثانیه و برای رتبه ۱۱ تا ۱۵ ، ۲٫۹ ثانیه است. البته این آمار فقط میانگین رتبه هاست و بین رتبه های ۶ تا ۱۵، سایت هایی وجود داره که زمان بارگذاری صفحاتشون بیش از ۳ ثانیه بوده. بالاترین سرعت بارگذاری برای قسمت سلامت بوده که ۲٫۳ ثانیه ثبت شده و بعد از اون صفحات گردشگری زمان ۲٫۴ ثانیه را به نام خودشون ثبت کردن. موضوعات مربوط به مدیا و تجارت الکترونیک، صفحاتی که جایگاه ۶ تا ۱۵ رو داشتن زمان بارگذاری بیش از ۳ ثانیه براشون ثبت شده.

مرکز تحقیقاتی سرچمتریک، یک تحلیل دیگه که میزان استفاده از صفحات شتابدار موبایلی (AMP) رو نشون میده، ارائه کرده. در گذشته فقط ناشران از AMP استفاده می کردن اما با توصیه های مکرر گوگل تعداد صفحاتی که با استفاده از AMP ایجاد شدند افزایش پیدا کرده. تحقیقات نشون داده برای ۶۱% از کلمات کلیدی تحلیل شده حداقل یک مورد AMP در صفحه اول نتایج جستجو دیده شده.
بهترین نوع AMP نتایج ارگانیک هستن که همان نتایج کلاسیک جستجو به حساب میان. مورد بعدی “Top Stories” هستند که نتایج ارائه شده درباره سرخط اخبار بوده و برای ۲۶ % کلمات کلیدی، کروسل های خبری ترکیبی برای ۱۱% کلمات کلیدی و آخرین مورد یعنی کروسل های ناشران برای ۴ % از کلمات کلیدی نمایش داده می شن.

به روزرسانی الگوریتم سرعت گوگل

از مقایسه وضعیت AMP برای ۵ صنعتی که مورد بررسی قرار گرفته نتایج جالبی بدست اومده:

  • نتایج AMP برای جستجوهای مرتبط با مدیا، بیشترین میزان را برای ۸۷ % کلمات کلیدی داشته.
  • هم چنین بیش از نصف صفحات نتایج جستجو در موضوعات گردشگری، سرمایه گذاری و تجارت الکترونیک حداقل یک نتیجه AMP داشتن.
  • وبسایت های با موضوع سلامت با نرخ ۳۵% کلمات کلیدی کمترین درصد رو به خودش اختصاص داده.

گوگل با ارائه این بروزرسانی نشون داد که تا چه اندازه به دستگاه های موبایلی و کاربران اهمیت میده. با افزایش سرعت بارگذاری صفحات در دیوایس های موبایلی به عنوان فاکتور رتبه بندی و ادامه پروژه موبایلگدون، گوگل شرایطی رو بوجود آورده تا همه سئوکاران و صاحبان سایت ها به توسعه نسخه موبایلی توجه خاصی داشته باشن.

به روزرسانی الگوریتم سرعت گوگل

پس اگر وبمسترها میخوان که صفحات وبسایتشون رتبه بندی خوبی داشته باشه و در صفحه نتایج گوگل باشن باید به بهینه سازی نسخه موبایل سایتشون و واکنشگرا بودن در طراحی توجه خاصی داشته باشن.

همین حالا میتونید سایتتون رو در ابزار رایگان زیر بررسی کنید و سرعت بارگذاری سایت و تاثیر هر یک از قسمت های صفحه بر سرعت صفحه را مشاهده نمایید و در جهت بهینه سازی آن ها اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *